هنر مبلغان توجه به مقتضیات روز جامعه در تبیین چگونگی ارتباط با نامحرم باشد
کد خبر: 1436921
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۹
حجت الاسلام ایمانی:

هنر مبلغان توجه به مقتضیات روز جامعه در تبیین چگونگی ارتباط با نامحرم باشد

گروه جامعه: یک دکترای علوم قرآن و حدیث بر ضرورت توجه به نقش زمان و مکان در تبلیغ دین تأکید و تصریح کرد: هنر مبلغان توجه به مقتضیات روز جامعه در تبیین چگونگی ارتباط با نامحرم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ایمانی، دکترای علوم قرآن و حدیث در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به بیان مؤلفه‌های رعایت سلامت روان در ارتباط دختران و پسران در جامعه امروز که ارتباطات را فرا‌تر از گذشته کرده است اشاره و عنوان کرد: نوع ارتباط نامحرمان با یکدیگر از صدر اسلام تا کنون به عنوان موضوعی مهم مطرح بوده است.

وی فقه اسلامی را پویا دانست و گفت: قرآن کریم قوانین کلی را در زمینه ارتباط نامحرمان با یکدیگر بیان کرده است و این وظیفه مجتهدان هر عصری است که با تکیه بر مبانی قرآنی و روایی به استنباط آن برای جامعه جوان بپردازند.

حجت الاسلان ایمانی بر ضرورت توجه به نقش زمان و مکان درتبلیغ دین تأکید و تصریح کرد: آیات قرآن باید در کنار روایات و احکام فقهی مورد بررسی مجتهدان جامع الشرایط قرار گیرد تا به بیان جزئیات چگونگی این ارتباط بپردازند.

وی به سخنی از امام صادق(ع) با این مضمون که بیان کلیات از سوی امام معصوم(ع) صورت گرفته است و ارائه و تطبیق آن با مسائل روز بر عهده مراجع علمی و دینی است گفت: امروز مراجع، علما، استادان و هنرمندان در زمینه تبیین ضرورت رعایت حریم در روابط نامحرمان از نقش به سزایی برخوردار هستند و باید با استفاده از زبان و مقتضیات جامعه امروز به بیان این مهم بپردازند.

وی احکام شرعی را تأمین کننده سعادت دنیا و آخرت دانست که از هزار و ۴۰۰ سال پیش بیان شده است و گفت: منع از ارتباط بی‌پرده بین نامحرمان نشأت گرفته از ایجاد سلامت روان در آنان است.

این دکترای الهیات با اشاره به آیاتی که پیرامون منع از نگاه کردن مردان به زنان بیان شده است عنوان کرد: معایب عدم رعایت این مهم بر زندگی خانوادگی امروز از سوی روان‌شناسان نیز بیان شده است.

captcha