دشمن از اهانت به شخصيت پيامبر(ص)، برنامه بلندمدتی را دنبال می‌كند
کد خبر: 1578211
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۵
رئيس كميسيون حقوق بشر اسلامی:

دشمن از اهانت به شخصيت پيامبر(ص)، برنامه بلندمدتی را دنبال می‌كند

گروه بين‌الملل: اهانت‌های مداوم از سوی دشمنان به مقدسات اسلامی برنامه‌ای بلندمدت را دنبال می‌كند كه نتايج آن پس از 2 و يا 3 نسل ديگر بروز خواهد كرد.

«مسعود شجره»، رئيس كميسيون حقوق بشر اسلامی در مصاحبه‌ای با خبرنگار خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) با بيان اين مطلب افزود: اين اهانت‌ها عليه پيامبر گرامی اسلام برای اولين‌بار نيست و متاسفانه برای آخرين‌بار هم نخواهد بود. نكته قابل توجه اين است كه اين اقدامات عمدی و با برنامه‌ريزی هستند و كسی نمی‌تواند ادعا كند كه از روی جهل و عدم آگاهی اتفاق افتاده‌اند.
وی ادامه داد: هدف از اين‌ اهانت‌ها زير سوال بردن اسلام و اصول آن است. دشمنان با اين كار قصد دارند ميزان عشق و علاقه مسلمين و ساير مردم جهان را نسبت به حضرت رسول (ص) كاهش دهند و به عبارتی پايه‌های اسلام را سست كنند.
وی گفت: يك ضرب‌المثل انگليسی می‌گويد هر دروغی را اگر به اندازه زيادی تكرار كنيم به يك حرف راست تبديل می‌شود. غربی‌ها با استفاده از اين حربه و در جنگ تبليغاتی عليه اسلام خيلی باورها را به مردم جهان تلقين كرده‌اند.
شجره افزود: نمونه بارز آن تبديل ظالم بودن اسرائيل به مظلوم بودن و همينطور تبديل مظلوم بودن فلسطينی‌ها به ظالم و تروريست بودن فلسطينی‌ها بود، البته انجام اين كار ساده نبوده و زمانبر است.
وی گفت: دشمنان كاری كرده‌اند كه وقتی واژه اسلام عنوان می‌شود، خشونت در ذهن‌ها تداعی می‌شود. برنامه دشمن بلندمدت است و پس از سه و يا چهار نسل ديگر حربه‌های دشمن تأثيرات منفی خود را بر جای خواهد گذاشت.
شجره گفت: امروزه در دنيا هيچ شخص و يا گروهی اهانت به اصول و ارزش‌های گروه‌های مختلف را جايز نمی‌داند و آن را مردود اعلام می‌كند. چند ماه پيش در اسپانيا اهانت‌هايی به پادشاه اين كشور شد و عليرغم اين كه اين كشور مثل سابق حكومت سلطنتی ندارد، برخورد شديدی با افراد و روزنامه‌های توهين كننده شد و تمامی آن روزنامه‌ها توقيف شدند. اين در حالی است كه ميزان احترام و محبوبيت پادشاه اسپانيا به هيچ وجه قابل قياس با عشق و علاقه مسلمانان به پيامبر (ص) نيست.
وی به اهانت نشريه دانماركی در گذشته اشاره كرد و افزود: ما ديديم كه نشريه دانماركی به راحتی به ساحت مقدس پيامبر اكرم (ص) اهانت كرد. پس از اين ماجرا نشريه‌های ديگری در اين كشور درصدد اهانت به مقدسات مسيحی بودند كه سريعاً قبل از وقوع چنين رويدادی از اتفاق آن ممانعت به عمل آمد و اين يعنی اينكه حتی در دانمارك و سوئد هم اهانت به ارزش‌ها و مقدسات گروه‌ها قابل قبول نيست.
رئيس كميسيون حقوق بشر اسلامی ادامه داد: در اين جا می‌توان به برخورد دوگانه غرب با مذاهب پی برد، چون زمانی كه بحث بر سر اسلام است، به سخره گرفتن اصول و ارزش‌ها مانعی ندارد و با يك عذرخواهی برطرف می‌شود ولی همين امر در مورد ساير اديان و مذاهب امری ناپسند و نامعقول است.
شجره گفت: پس بدون شك حتما پشت پرده، دست‌های پنهانی وجود دارند كه اين سناريو را كارگردانی می‌كنند. حال بايد ديد كه چه كسی سكاندار اين پروژه بوده و اين پروژه در راستای تضعيف چه اصولی از اسلام است.
وی خاطر نشان كرد: اين حركت‌ها از جانب افراد مختلفی جهت می‌گيرند كه با اهداف مشترك به ستيز با اسلام روی آورده‌اند. عده‌ای شامل سياسيون هستند كه پس از پايان جنگ بين كمونيسم و كاپيتاليسم و اختلاف شرق و غرب درحال حاضر به مقابله با اسلام مشغولند.
رئيس كميسيون حقوق بشر اسلامی ادامه داد: گروه ديگر شامل سكولارها هستند كه با اديان به ويژه اسلام مخالفند. دليل اين مخالفت‌‌ها را می‌تواند اينگونه بيان كرد كه اسلام تنها دينی است كه پاسخگوی نيازهای بشری است و می‌تواند در مقابل خواسته‌های مستكبرانه و مستعمرانه اين افراد قد علم كند. به عبارت ديگر اسلام تنها جهان‌بينی و ايدئولوژی است كه مانع كاميابی مستبدان و مظلوم‌كشان عالم است.
وی گفت: گلدستون در سال‌های گذشته در مجلس انگليس قرآن را به دست گرفت و بالای سرش برد و خطاب به حضار گفت: «تا مسلمانان اين كتاب را دارند، ما نمی‌توانيم آنها را كنترل كنيم.» اين نكته نشان می‌دهد كه مقابله با اسلام از قبل وجود داشته و امروز به زبان ديگری بيان می‌شود.
رئيس كميسيون حقوق بشر اسلامی در انگليس افزود: همانطور كه گفته شد هدف از زير سئوال بردن شخصيت حضرت رسول (ص) زير سئوال بردن اسلام است. برخی از علما گفته‌اند كه تهمت زدن و اهانت كردن به رسول خدا سنگين‌تر از اهانت به ساحت خدای متعال است و نتايج و آثار آن به مراتب بيشتر است، چون دين ما بر پايه كتاب و سنت پيامبر اكرم (ص) استوار است، زير سئوال بردن پيامبر (ص) به زير سئوال بردن اسلام و جهان‌بينی الهی آن و در نهايت به اهانت به ساحت قدسی پروردگار متعال ختم می‌شود.
شجره ادامه داد: توهين‌كنندگان اگر عذرخواهی هم بكنند باز هم مشكل حل نمی‌شود اين مانند اين است كه شخصی هر روز يك سيلی به گوش شما بزند و فردای همان روز از شما عذرخواهی كند. دو نكته اينجا مطرح می‌شود؛ اول اينكه در اينجا حسن نيتی مشاهده نمی‌شود تا عذری پذيرفته باشد، چون اين عمل آنها عمدی و سازمان‌يافته است.
رئيس كميسيون حقوق بشر اسلامی افزود: دوم اينكه اين مسئله فقط در مورد مسلمانان صادق است و دشمنان می‌خواهند موقعيتی را به وجود آورند كه در آن مسلمانان به قول عاميانه‌ «توسری خور» باشند و وضعيت به گونه‌ای باشد كه اگر از اين به بعد آنها يك سيلی به گوش ما زدند، ما ديگر احساس درد نكنيم و حتی «آخ» هم نگوييم.
شجره بيان داشت: متأسفانه اين مسئله تا حدی به واقعيت پيوسته است و اعتراضات و واكنش‌های مسلمانان به اهانت‌ها عليه پيامبر (ص) نسبت به گذشته ضعيف‌تر شده است و اين يعنی دشمن به تدريج به سمت هدف خود پيشروی می‌كند.
وی به نحوه مقابله با اهانت‌ها اشاره كرد و گفت: توقف اين روند اتحاد مسلمين را می‌طلبد. در اين زمينه می‌توان به مسئله سلمان رشدی اشاره كرد كه در آن تمام مسلمانان يكپارچه و متحدانه با آن مقابله كردند. البته اگر مسلمين از ابتدا با هم متحد بودند، دشمن اصلا جرأت نمی‌كرد چنين كاری را انجام دهد. مسلمانان می‌توانند آن كشورها را از نظر اقتصادی تحريم كنند و يا به آنها نفت نفروشند. در اين زمينه راهبردهای مختلفی را می‌توان در پيش گرفت كه لازمه موفقيت آن وجود وحدت بين مسلمانان است.
شجره با اشاره به اقدام علمای الازهر در محكوم كردن اهانت اخير و درخواست از سازمان ملل برای جرم دانستن توهين‌ها عليه اديان آسمانی گفت: اين به نوعی شانه خالی كردن از زير بار مسئوليت است، اگر ما بخواهيم به اميد سازمان ملل نفس بكشيم، قطعا زنده نخواهيم ماند.
رئيس كميسيون حقوق بشر اسلامی در پايان گفت: هزاران نفر از مردم بيگانه درعراق، بوسنی و فلسطين و كشورهای ديگر كشته شده و مورد تجاوز قرار گرفتند، اما هيچ صدايی از سوی سازمان ملل برنيامد. اين اقدامات شعارهايی بيش نيستند. مسلمانان اگر در زمينه دفاع از شخصيت پيامبر (ص) و هويت اسلام با هم متحد نشوند، پس در چه زمينه‌‌ای با هم متحد خواهند شد.
captcha