فروشگاه كتاب «مؤسسه حقوق بشر اسلامی» در لندن افتتاح شد
کد خبر: 2050854
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۲

فروشگاه كتاب «مؤسسه حقوق بشر اسلامی» در لندن افتتاح شد

گروه انديشه و علم: فروشگاه كتاب «مؤسسه حقوق بشر اسلامی» لندن با حضور جمعی از انديشمندان مسلمان و غيرمسلمان و نيز مسئولان مراكز اسلامی و شخصيت‌های فرهنگی مقيم انگلستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «حلمی»، رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران به همراه معاون رايزنی در مراسم افتتاح و آغاز به كار فروشگاه كتاب موسسه حقوق‌ بشر اسلامی شركت كردند.
اين مراسم با تلاوت كلام‌الله مجيد و اجرای دكلمه توسط يكی از دانش‌آموزان، آغاز و سپس «مسعود شجره»، رئيس مؤسسه حقوق بشر، در سخنانی اظهار داشت: يكی از اهداف اين مؤسسه ارتقا و تعامل بيشتر با مراكز فرهنگی و دانشگاهی است.
وی افزود: افتتاح كتابخانه در حقيقت ايجاد ارتباط دو سويه با كسانی است كه در جهت تحقق آرمان‌های اسلامی و انسانی خدمت می‌كنند. اين مهم، گام موثری برای معرفی انديشه‌های اسلامی به ساير اديان و نيز شناخت بهتر انديشمندان اين حوزه است.
«فرنك گلی»، كشيش كليسای «انگليكن»، با سخنان كوتاهی از افتتاح كتابخانه تشكر كرد و گفت: ارتباط برادرانه و تلاش برای ساخت دنيا بر اساس صلح و ارزش‌های معنوی همواره از آرزوهای ما به‌شمار می‌آيد.
لازم به ذكر است در اين مراسم تعدادی از شخصيت‌های فرهنگی و علمی همچون حجت‌الاسلام والمسلمين «معزی»، نماينده مقام معظم رهبری و رئيس مركز اسلامی انگليس، «بهمن‌پور»، رئيس كالج اسلامی لندن و نماينده شورای‌ عالی مسمانان بريتانيا حضور داشتند.
گفتنی است رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در لندن به درخواست شجره، دبير كميسيون حقوق بشر اسلامی، تعدادی كتاب در موضوعات مختلف دينی، فرهنگی، ادبيات و تاريخ به كتاب‌فروشی فوق اهدا كرد.
captcha