درخواست مسلمانان گينه برای ترويج اسلام در منطقه
کد خبر: 2482582
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵

درخواست مسلمانان گينه برای ترويج اسلام در منطقه

گروه بين‌الملل: مسلمانان گينه بيسائو خواستار كمك سازمان‌های اسلامی بين‌المللی برای ترويج اسلام در منطقه و آموزش تعاليم آسمانی آن به تازه‌مسلمانان كشور خود شدند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «mooslym»، با افزايش تشرف به اسلام در آفريقا و بالارفتن آمار مسلمانان در اين قاره، مسلمانان گينه خواستار كمك سازمان‌های اسلامی بين‌المللی برای ترويج اسلام در منطقه شدند.
«احمد عبدالله»، مدير دفتر اتحاديه مسلمانان آفريقايی گينه بيسائو گفت: فقر و جهل در ميان تازه‌مسلمانان در گينه، قابل توجه است. ما نياز به سازمان‌ها و لوازم كافی داريم تا بتوانيم اسلام را در ميان غير مسلمانان تبليغ كنيم و قرآن و زبان عربی را به كودكان مسلمانان آموزش دهيم.
وی از فعاليت سازمان‌ها و مبلغان مسيحيت در شرايط كمبود امكانات و فقر در ميان مسلمانان برای ترويج اسلام خبر داد و گفت: سازمان‌های مسيحی و مسيحيان كه از خارج گينه به كشور آمده‌اند، دانشجويان را بورس می‌كنند و با تأسيس نهادهای آموزشی، پزشكی و اجتماعی در داخل كشور، سعی در تبليغ دين خود دارند.
لازم به ذكر است نزديك به 3000 نفر در گينه در سال گذشته به اسلام مشرف شدند كه «كومبا يالا»، رئيس جمهور سابق گينه بيسائو و مشاورش نيز از آن جمله بودند. با وجود تبليغات روزافزون ضد دينی، اسلام در سال‌های اخير بيش از ساير اديان در ميان مردم گسترش يافته است.
هم‌اكنون بيش از 50 درصد از ساكنان گينه بيسائو مسلمان هستند كه آماری نزديك به 1.4 ميليون نفر دارند. از مهم‌ترين ويژگی اسلام آوردن گينه‌ای‌ها اين است كه آنان به طور گروهی به اسلام روی می‌آورند.
captcha