تلاش مسلمانان مالاوی برای ترویج پیام اسلام
کد خبر: 2829231
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷

تلاش مسلمانان مالاوی برای ترویج پیام اسلام

گروه بین‌الملل: در تلاش برای انتقال دانش اسلامی به همه کشورها، مسلمانان مالاوی از طریق اداره اطلاعات اسلامی (IIB) در کشورهای همسایه خود مانند زیمبابوه و زامبیا در آفریقای جنوبی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «On Islam»، «دینالا چابولیکا»، از مسئولان اداره اطلاعات اسلامی مالاوی می‌گوید: رشد اسلام در زیمبابوه و زامبیا چشمگیر است همانطور که در مالاوی نیز رشد قابل توجهی داشته‌ایم.

وی افزود: به همین دلیل است که ما مجبور شدیم شعبه‌هایی را نیز در این کشورها باز کنیم تا بتوانیم به تازه‌مسلمانان مسائل مهم در مورد اسلام را آموزش دهیم.

چابولیکا گفت: از طریق این شعبه‌ها مسلمانان از دورترین نقاط زیمبابوه و زامبیا به اطلاعات و دانش در مورد دین اسلام دسترسی پیدا کردند.

وی افزود: دانش مقوله بسیار مهمی در ترویج اسلام است. مردم باید کاملاً بدانند که اسلام چیست پیش از آنکه تصمیم به مسلمان شدن بگیرند.

زامبیا و زیمبابوه به طور رسمی کشورهایی مسیحی هستند. تنها 2 درصد از جمعیت 15 میلیونی زیمبابوه را مسلمانان تشکیل می‌دهند. در حالیکه در زامبیا تنها 1 درصد از جمعیت 13 میلیونی این کشور مسلمان هستند.

سوزگو زیمبا، رئیس شورای عالی اسلامی زامبیا در این باره گفت: در بخش‌هایی از کشور اسلام تقریباً وجود نداشت اما از زمان تأسیس دفتر اداره اطلاعات اسلامی در این کشور ما شاهد افزایش گرایش مردم به اسلام هستیم.

وی افزود: پس از مطالعه و درک چیستی اسلام، بسیاری مسلمان شده‌اند. تأسیس اداره اطلاعات اسلامی در گسترش اسلام در زامبیا بسیار تأثیرگذار بوده است.

شیخ عبدالرحمان، رئیس جنبش دعوت اسلامی زیمبابوه نیز جایگاه کنونی اسلام در این کشور را حاصل تلاش‌های اداره اطلاعات اسلامی می‌داند.

اداره اطلاعات اسلامی مالاوی در سال 1990 با هدف آموزش در مورد اسلام به مسلمانان و غیرمسلمانان در این کشور تأسیس شد و دارای شعبه‌های متعددی در داخل مالاوی است.

رشد اسلام در مالاوی بسیار چشمگیرتر از دو همسایه این کشور یعنی زامبیا و زیمبابوه بوده است و مسلمانان در حال حاضر 36 درصد از جمعیت 16 میلیونی مالاوی را تشکیل می‌دهند.
 

captcha