گلایه حاتمی از رد پیشنهاد کمیسیون فرهنگی برای فروش اوراق وقف در سال ۹۴
کد خبر: 2831685
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱

گلایه حاتمی از رد پیشنهاد کمیسیون فرهنگی برای فروش اوراق وقف در سال ۹۴

گروه جامعه: معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف از اقدام کمیسیون تلفیق مبنی بر رد پیشنهاد کمیسیون فرهنگی در ارتباط با فروش اوراق وقف در سال ۹۴ گلایه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی، معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از توقف فروش اوراق وقف در سال 94 خبر داد و گفت: به صورت بسیار عجیب و باور نکردنی کمیسیون تلفیق، پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مبنی بر فروش اوراق وقف در سال 94 را رد کرد.

وی ادامه داد: این امر در حالی صورت گرفته است که نه تنها اوراق وقف هیچ بار مالی برای دولت نداشته، بلکه به کمک آنان نیز آمده است و همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به یک ثروت ملی تبدیل می‌شود.

مستندات مخالفتشان را بیان کنند

حجت‌الاسلام حاتمی با بیان اینکه اوراق وقف در قانون بودجه سال 94 دیده نشده است گفت: اگر دستگاه‌های نظارتی گزارشی را مبنی بر وجود اشکال در عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد اوراق وقف ارائه داده‌اند باید اعلام شود تا ما نیز در جریان امر باشیم ولی مخالفت بی دلیل جای تعجب دارد.

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه افزود: تمام دستگاه‌هایی که با ما همکاری داشتند بر صحت عملکرد سازمان اوقاف در این زمینه گواهی می‌دهند. کارگروه مشترکی که با وزرات بهداشت در این زمینه وجود دارد نیز گویای همین مطلب است.

وی اوراق وقف را در ابتدای راه خواند و با تأکید بر اینکه فرهنگ وقف جمعی به کاری بیش از اجرای یک یا دو ساله نیازمند است گفت: استان‌های مختلف از ما تقاضا داشتند که با این مدل مشارکتی وقف جمعی نسبت به ساخت مجموعه‌های فرهنگی در استان مربوطه آنان اقدام شود.

حجت‌الاسلام حاتمی در ادامه افزود: هر امری در ابتدای کار ممکن است با مشکلات و تأخیرهایی در اجرا روبرو باشد تا به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود. اوراق وقف را نباید به عنوان یک کار مقطعی در نظر گرفت.

هدیه اوراق وقف، آموزش وقف جمعی به شهروندان بود

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در ساخت بیمارستان‌های تخصصی سرطان به واسطه فروش اوراق وقف بود، اظهار کرد: اگر چه این آشنایی صورت گرفت اما بیشتر مساعدت‌ها به صورت تعهدهای مالی بود. اوراق وقف به پول نقد تبدیل نشد اما فرهنگ وقف جمعی را ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام حاتمی ایرادی که کمیسیون تلفیق بر اوراق وقف داشته‌اند را عدم تحقق فروش 100 میلیارد تومانی اوراق وقف بیان و تصریح کرد: اگرچه این رقم محقق نشد اما به واسطه این مصوبه یک حرکت جمعی با مبلغی محدودتر صورت گرفت که نمی‌توان اشکالی بر آن گرفت.

captcha