سرو غذای حلال برای دانشجویان مسلمان در توکیو
کد خبر: 3247293
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

سرو غذای حلال برای دانشجویان مسلمان در توکیو

گروه بین‌الملل: دانشگاه صوفیا در توکیو در پاسخ به نیازهای جمعیت رو به افزایش دانشجویان مسلمان، شروع به سرو غذاهای حلال کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه ژاپن تایمز، پانجی پوردی، دانشجوی 21 ساله اندونزیایی در این باره می‌گوید: تا به حال مجبور بودم نهار خود را از بیرون دانشگاه تهیه کنم و باید مطمئن می‌شدم که غذای حلال است.

وی افزود: تهیه غذا از بیرون برای من هزینه بالایی داشت اما نهارهایی که در داخل دانشگاه سرو می‌‌شوند ارزانتر و خوشمزه‌تر هستند.

دانشگاه صوفیا به‌تازگی شروع به سرو غذاهای حلال کرده و غذاهای متنوعی را با قیمت و کیفیت مناسب به دانشجویان مسلمان ارائه می‌دهد.
ارائه غذای حلال پس از آن انجام شد که این دانشگاه تبادل دانشجویان با کشورهای آسیای جنوب شرقی را آغاز کرد.

در ژاپن اولین بار دانشگاه توکیو اقدام به سرو غذای حلال برای دانشجویان مسلمان در سال 2010 کرد و پس از آن 4 دانشگاه دیگر نیز به ارائه این سرویس پرداختند.

یادآور می‌شود، اسلام در دهه 1920 با مهاجرت چند صد مسلمان ترک‌تبار از روسیه در پی انقلاب روسیه، به ژاپن راه یافت. در سال 1930، تعداد مسلمانان در ژاپن حدود 1000 نفر بود.

موج دیگری از مهاجران مسلمان در دهه 1980 از کشورهای ایران، پاکستان و بنگلادش عازم ژاپن شدند. این کشور 127 میلیون نفری که دهمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می‌شود، امروز محل زندگی حدود 120 هزار مسلمان است.

captcha