حذف ناگهانی فرمان ضد مهاجرتی از سایت ترامپ
کد خبر: 3597684
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

حذف ناگهانی فرمان ضد مهاجرتی از سایت ترامپ

گروه بین‌الملل: فرمان ضد مهاجرتی منع ورود مسلمانان دیروز، 18 اردیبهشت، از وب‌سایت کمپین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا حذف شد.

حذف ناگهانی فرمان ضد مهاجرتی از سایت ترامپ

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «گاردین»، دولت ترامپ در کاخ سفید اخیراً ادعا کرده بود که ممنوعیت‌های سفر مسلمانان به آمریکا مسئله امنیت داخلی بوده و به منزله «منع ورود مسلمانان» نیست.
حذف مطلب مربوط به ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا در صفحه کمپین ریاست‌جمهوری ترامپ دیروز پس از آن انجام شد که «شان اسپایسر»، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید از سوی خبرنگار شبکه ABC در مورد این مطلب که همچنان بر روی وب‌سایت رئیس‌جمهور قرار داشت، مورد سؤال قرار گرفت.
«سیسیلیا وگا»، خبرنگار این شبکه از اسپاسر پرسیده بود: اگر کاخ سفید می‌گوید که این منع مسلمانان نیست، در‌حالی‌که رئیس‌جمهور قبلاً چیز دیگری می‌گفت، چرا هنوز وب‌سایت رئیس‌جمهور آشکارا از ممنوعیت مهاجرت مسلمانان می‌گوید.
وگا بعداً در توئیتی نوشت که بیانیه مذکور چند دقیقه بعد از سؤال او از وب‌سایت حذف شده است.
ترامپ در جریان کمپین انتخاباتی خود برای جلب آرای بیشتر با استفاده از بحران مهاجرت و نیز اسلام‌هراسی، اعلام کرد که ورود مسلمانان به آمریکا را منع می‌کند.
پس از پیروزی در انتخابات برای اینکه نشان دهد به وعده‌های خود عمل می‌کند یک دستور اجرایی برای منع ورود مسلمانان به آمریکا صادر کرد اما در آن اتباع 7 کشور اسلامی که خود قربانی تروریسم هستند، از ورود به آمریکا منع شدند.
دستور اجرایی اول ترامپ برای منع این هفت کشور اسلامی از سوی دادگاه‌های این کشور معلق شد و ترامپ مجبور شد که این دستور را با محدودیت‌های بیشتر برای بار دوم اجرا کند اما بازهم از سوی قضات فدرال هاوایی و مریلند متوقف شده است.

captcha