لبخند دوباره بچه‌های کرمانشاهی به زندگی
کد خبر: 3664452
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
حبیبی عنوان کرد:

لبخند دوباره بچه‌های کرمانشاهی به زندگی

گروه جامعه: رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمربا اشاره به استقرار گروه های حمایت‌های روانی، اجتماعی و فرهنگی در منطقه زلزله زده، گفت: اقداماتی که صورت گرفته موجب شده بچه ها به زندگی دوباره لبخند زده اند.

مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمرکه همینک در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب در کنار کودکان آسیب دیده از زلزله حضور دارد در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه از روز پنج شنبه تیم‌های حمایت‌های روانی، اجتماعی و فرهنگی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر(سحر) وارد مناطق آسیب دیده از زلزله شده و در حال انجام حمایت های روانی از آسیب دیدگان هستند، گفت: وضعیت روانی کنونی در مناطق زلزله زده خوب است. مردم اینجا بسیار فهیم و مهربان هستند و در حال کنار آمدن با آسیب بزرگی هستند که بر آنها وارد شده است.
 
وی ادامه داد: مردم منطقه در حال تلاش هستند تا زندگی خود را به شرایط عادی بازگردانند. البته تمام کسانی که بستگان و نزدیکان خود را در این حادثه از دست داده اند مصیبت زده و عزادار هستند. شرایط کنونی اینجا به نحوی است که نیاز به کمک های سیستماتیک هست. باید زودتر امکان اسکان موقت برای مردم فراهم شود و هر زودتر زندگی مردم به شرایط عادی تر بازگردد.
 
لبخند دوباره بچه های کرمانشاهی به زندگی/ دلشان برای مدرسه تنگ شده

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با عنوان کردن این مطلب که صبح امروز یکی از بچه ها از من می پرسید «مدرسه کی باز می‌شود؟ من دلم برای مدرسه تنگ شده است» افزود: نیاز است کمک های مردمی منظم شده و حمایت های نقدی در اختیار دستگاه های مسئول قرار بگیرد تا بتوانند خدماتی را برای بازسازی خانه ها، مدارس و ... فراهم کنند.
 
وی با اشاره به اینکه در قالب طرح سحر از شش استان تیم های حمایت های روانی، اجتماعی و فرهنگی که متشکل از اعضای داوطلب جوان هلال احمر هستند در مناطق سرپل ذهاب، قصر شیرین و روستاهای اطراف حضور یافتند، افزود: بیش از 100 نفر در قالب تیم‌های چند نفره از استان های کردستان، همدان، خراسان شمالی، کرمانشاه، خوزستان، اصفهان در حال فعالیت هستند و از سایر استان ها هم تیم های داوطلب هلال در حال اعزام به منطقه هستند.

لبخند دوباره بچه های کرمانشاهی به زندگی/ دلشان برای مدرسه تنگ شده 

حبیبی در پاسخ به این سؤال که سایر نهادها هم در حال اعزام گروه های روانشناس به منطقه هستند، برای اینکه مانع تشدید مشکلات روانی در مردم این منطقه شویم باید چه اقداماتی صورت گیرد، گفت: همکاران ما در وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در منطقه حضور دارند. من تجربه خودم را عنوان می کنم؛ طی این چند روز بچه ها به حدی به ما وابسته شده اند که شب ها به ما می گویند عمو نروید، حتی این بچه ها برای همکاران ما هدیه می آوردند. اقداماتی که صورت گرفته موجب شده بچه ها به زندگی دوباره لبخند زده اند. خانواده بچه ها از ما مدام تشکر می کنند که باعث شادی و بازی دوباره بچه‌ها شده ایم. تیم های ما به بچه ها با ظرافت و طی بازی می گویند که اگر مثلاً یک عموی خود را از دست دادی عموهای دیگرت هست. ما در کنار شما هستیم و زندگی ادامه دارد و بچه ها را به شادی، محبت، خوب بودن و ... ترغیب می کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: تیم های حمایتی ما(سحر) تا یک ماه آینده در منطقه هستند. پس از یک ماه که شرایط مهیا شد کارشناسان و روانشناسان ما در این منطقه حضور پیدا خواهند کرد و آنهایی که دچار بیماری شده اند را تحت درمان قرار می دهند.

لبخند دوباره بچه های کرمانشاهی به زندگی/ دلشان برای مدرسه تنگ شده


captcha