برگزاری سیزدهمین دوره تکریم چهره های قرآنی در دهه فجر
کد خبر: 3664459
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

برگزاری سیزدهمین دوره تکریم چهره های قرآنی در دهه فجر

معاون ارتباطات سازمان دارالقرآن با بیان اینکه سیزدهمین دوره تکریم چهره های قرآنی در دهه فجر برگزار می شود، گفت: با توجه به تغییرات آیین نامه ای خیران قرآنی و مدیران نهادهای قرآنی مردمی نیز در این دوره تکریم می شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: منصور آقامحمدی، معاون ارتباطات سازمان دارالقرآن با اشاره به تغییراتی در معیارهای تشخیص چهره های شاخص قرآنی گفت: با توجه به 31 اداره کل تبلیغات اسلامی در سراسر استان ها هر سال چهره های فعال قرآنی با استفاده از ظرفیت های استان ها شناسایی و بعد از تصمیم گیری طی شاخص هایی انتخاب و معرفی می شدند.

وی با بیان اینکه امسال نیز در فرایند این انتخاب تغییراتی با نگاه ملی ایجاد کردیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر اساتید قدیمی قرآن کریم عموما تجلیل شده اند تصمیم گرفتیم معیارهای جدیدی را به شاخص های انتخاب چهره های قرآنی اضافه کنیم.

آقامحمدی با بیان اینکه در این معیارها بالاترین امتیازها در بخش های مختلف شناسایی خواهند شد، اظهار کرد: امسال با توجه به آیین نامه تکریم چهره های قرآنی نگاهی به خیرین قرآنی داریم و کسانی که در امور قرآنی بانی خیر شده اند در سراسر کشور شناسایی و در نهایت انتخاب خواهند شد.

معاون ارتباطات سازمان دارالقرآن با اشاره به انتخاب برترین های مدیران نهادهای قرآنی مردمی در این مراسم، اظهار کرد: طی یک بررسی مدیران موسسات قرآنی با توجه به معیارهای مشخص شده انتخاب و تکریم خواهند شد.

وی با اشاره به تعیین معیارهای ده گانه برای انتخاب چهره های قرآنی برتر در این دوره تصریح کرد: این عناوین دهگانه شامل مدرسان آموزش قرآن در رشته قرائت و حفظ و مفاهیم، حائزان رتبه ‌های برتر بین‌ المللی سال در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن، مترجمان و مفسران قرآن، خوشنویسان قرآن، ناشران قرآن، خیران قرآنی، مدیر موفق قرآنی در بخش مردمی و حائزان دریافت مدرک تخصصی درجه یک و دو حفظ قرآن کریم می باشند.

آقامحمدی با بیان اینکه سیزدهمین دوره تکریم چهره های قرآنی در دهه فجر برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه یکی از روزهای دهه فجر به نام روز قرآن نامگذاری شده است سیزدهمین دوره تکریم چهره های قرآنی در این روز برگزار می شود.
captcha