مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ فراخوان شورای عالی قرآن برای دریافت مقالات قرآنی
کد خبر: 3730229
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ فراخوان شورای عالی قرآن برای دریافت مقالات قرآنی

گروه اندیشه ــ شورای عالی قرآن برای اولین شماره مجله پژوهشی شورای عالی قرآن(نبأ) که با موضوع آموزش قرآن است، فراخوان صادر کرده و از تمامی صاحب‌نظران دعوت به ارسال آثار کرده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ بخش معارفی رسانه‌ها امروز 24 تیرماه، بیشتر تحت تاثیر فراخوان شورای عالی قرآن برای مقالات قرآنی و چاپ در مجله پژوهشی شورای عالی قرآن(نبأ) بود.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد پانزده خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «نمایش زنان محجبه به عنوان افراد بی‌فرهنگ در تلویزیون و سینما، میراث جنگ فرهنگی دوره پهلوی است»، «چه افتخاری از این خوبتر که دختر شد / به نام فاطمه پیوند خورد و محشر شد»، «صدور ۱۰ بند مجازات برای یک مفسد اقتصادی»، «گلچین مولودی‌خوانی حضرت معصومه(س)»، «هیئات مذهبی در خط مقدم جبهه جنگ کنونی هستند»، «فیلم‌نامه کریمه بر اساس کتاب انسان ۲۵۰ ساله نوشته شده است»، «رادیو قرآن با سازمان اوقاف همکاری می‌کند»، «کرسی‌های تلاوت اذانگاهی شورای عالی قرآن اعلام شد/ یکشنبه‌ها در خبرگزاری تسنیم»، «وصف امیدوارى به خدا در بیان امام علی(ع)»، «۳ نشانه احمق در روایتی از امام معصوم(ع)»، «کار هیئتی، جهادی، فداکارانه و بی‌توقع است»، «شورای عالی قرآن برای دریافت مقالات قرآنی فراخوان داد»، «زوجین حریم خصوصی خود را در حریم عمومی جامعه نیاورند»، «قبله حاجات اثری از گروه محمدرسول‌الله(ص) در مدح بانوی کرامت» و «عمق رشد معنوی فاطمه معصومه(س) در فرازهایی از زیارتنامه» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «رادیو قرآن با سازمان اوقاف همکاری می‌کند» آمده است تفاهم‌‌نامه همکاری بین شبکه رادیویی قرآن و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تهران به منظور توسعه فرهنگ انس با قرآن و آموزه‌های قرآن کریم در بین مردم به امضای احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن و حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده، مدیرکل اوقاف استان تهران رسید. در این تفاهم‌نامه ‌شش‌ماده‌ای برگزاری تلاوت اذانگاهی و محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه به صورت مشترک و پخس زنده و یا تولیدی آن از رادیو قرآن مورد تأکید واقع شده است. همچنین، برگزاری برنامه‌های آموزشی در زمینه‌های حفظ، قرائت و مفاهیم و تدبر در قرآن کریم، تصحیح صحت نماز، برگزاری مسابقات رادیویی و پوشش رسانه‌ای در برگزاری مسابقات قرآن کریم استان تهران به عنوان موضوعات این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز یک خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن با صدای شهریار پرهیزکار منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «قبله حاجات در دهه کرامت منتشر شد» است. در بخش‌هایی از این خبر می‌خوانیم گروه محمد رسول‌‌الله(ص) چندی پیش با حضور در شهر مقدس قم به ضبط دو اثر جدید در وصف امام زمان(عج) و حضرت معصومه(س) پرداخت که «قبله حاجات» یکی از آن‌ها است. در ضبط این آثار گروه‌های تواشیح الغدیر، میعاد و معراج قم اعضای گروه محمدرسول الله(ص) را همراهی کردند.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار 10 خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «ترویج زندگی هدف‌دار از ویژگی‌های بارز حضرت معصومه (س) است»، «پرچم حرم مطهر حضرت معصومه(س) تعویض شد»، «پیام آیت‌الله مکارم شیرازی در پی رحلت استاد حوزه علمیه آیت‌الله دوزدوزانی»، «گزارش میدانی ایسنا از «اجتماع ملی حافظان حریم خانواده» در تبریز»، «حضرت معصومه (س)؛ الگوی بی‌بدیل برای سبک زندگی دختران»، «بازدید کاروان «زیر سایه خورشید» از خبرگزاری ایسنا»، «جشنواره ملی کرامت در قم آغاز به کار کرد»، «هر ایرانی هر روز یک خدمت شعار دهه کرامت»، «سبک زندگی اسلامی منطبق بر سبک زندگی اهل بیت(ع) است» و «زیارت معصومین(ع) فلسفه حیاتی و سیاسی دارد» هستند.
در بخش‌هایی از خبر اخیر که مربوط به سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در افتتاحیه جشنواره مردمی دهه کرامت است، می‌خوانیم: توسل به اهل‌بیت(ع) از گمراهی افراد جلوگیری می‌کند، حقیقت این موضوع را در مباحث اخلاقی و فقهی به خوبی درک کرده‌ایم، اکثریت جمعیت غیرشیعه مسلمان قائل به موضوع جبر هستند و با صراحت می‌گویند انسان قدرتی بر اعمال خود ندارد و آنچه خدا بخواهد انجام می‌شود، آنها می‌گویند مسئله عدالت خدا مطرح نیست و هرکاری خدا کند عین عدالت است، اما ما در سایه امامت معصومین طرفدار آزادی اراده انسان‌ها هستیم. بر خلاف وسوسه‌های وهابیون که به دنبال از بین بردن فرهنگ زیارت هستند ما باید بیشتر به این فرهنگ اهمیت دهیم و دهه کرامت نیز فرصت خوبی برای آشنا شدن با مکتب، اخلاق و سیره اهل‌بیت(ع) است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز سه خبر را منتشر کرده است که تیتر آنها عبارت از «برنامه‌های دهه کرامت در قم آغاز شد»، «برنامه‌های دهه کرامت در قم آغاز شد» و «فاطمه معصومه (س) مظهر عصمت و نجابت» هستند.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار 10 خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «چرا خداوند حجاب را واجب کرده است؟»، «رادیو قرآن با سازمان اوقاف همکاری می‌کند»، «زندگی نامه شهید محمد پورمرادی»، «شورای عالی قرآن برای دریافت مقالات قرآنی فراخوان داد»، «سومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد با حضور چهار بانوی بین‌المللی برگزار می شود»، «تعبیر قرآن از سفر کردن در طبیعت چیست؟»، «حضرت عزرائیل و نحوه مرگ ملک الموت»، «دلایل ازدواج نکردن حضرت معصومه (س)/ فضیلت و پاداش زیارت حرم کریمه اهل بیت (ع)»، «پرهیز در کلام امام کاظم(ع)» و «انواع اجل و معانی آن را بشناسید/ مرگ یک لحظه جلو و عقب می‌شود؟» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «شورای عالی قرآن برای دریافت مقالات قرآنی فراخوان داد» آمده است فراخوان ارزیابی و پذیرش مقالات جهت چاپ در اولین شماره مجله پژوهشی شورای عالی قرآن(نبأ) با موضوع «آموزش قرآن» اعلام شد. معاونت پژوهش شورای عالی قرآن از تمامی اندیشمندان، صاحب‌نظران و پژوهش‌گران قرآنی دعوت به عمل می‌آورد تا مقالات خود را در محورهای تعیین شده، حداکثر تا پایان شهریورماه 97 به این شورای عالی قرآن ارسال کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرد.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «فراخوان چاپ مقاله در مجله پژوهشی شورای عالی قرآن»، «تدوین آیین نامه سنجش حافظان/ انتشار اطلاعات در سامانه حفظ ایران» و «رئیس موزه ملی قرآن استعفا کرد» هستند.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «تحلیل مردم‌شناسانه رفتار ایرانیان درباره شخصیت‌های مقدس» و «نقدی بر فلسفه و عرفان در جدیدترین اثر آیت‌الله صافی گلپایگانی» هستند.
میزان
«دختران ایرانی باید حضرت معصومه (س) را الگوی خود قرار بدهند/بهشت بر زائر حرم خواهر امام رضا (ع) واجب می‌شود»، «حضرت معصومه (س) صاحب زیارت نامه مخصوص هستند/حاجت‌های خود را از دختر امام هفتم بخواهید»، «تقدیر از ۴ بانوی نیکوکار در جایزه جهانی گوهرشاد/رکن آبادی: نیکوکاری ریشه در سیره عملی ائمه اطهار (ع) دارد» و «ذی القعده ماه استغفار است/ثواب دو چندان زیارت امام رضا (ع) در این ماه پربرکت» نیز عنوان اخباری است که تا ساعت ۱۴ امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.
انتهای پیام

captcha