بررسی اصلاح قانون «قومیت یهود» در کنست اسرائیل
کد خبر: 3737029
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹

بررسی اصلاح قانون «قومیت یهود» در کنست اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ کنست(پارلمان) اسرائیل، پیشنهاداتی مبنی بر اصلاح قانون جنجالی «قومیت یهود» را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ کنست اسرائیل قرار است، امروز (17 مردادماه) جلسه  ویژه‌ای را به منظور بازنگری در قانون جنجالی «قومیت یهود» برگزار کند.

این نشست به درخواست صالح سعد، نمانیده دروزی کنست اسرائیل و در شرایطی که اعضای کنست در تعطیلات تابستانی به سر می‌برند، برگزار می‌شود.

انتظار می‌رود، تسیبی لیونی، رهبر حزب  هاتنواه(جنبش) به همراه آوی گابای، رهبر حزب کارگر پیشنهادی را به منظور تبدیل منشور استقلال اسرائیل به قانون اساسی در این کشور ارائه دهند.

لیونی در این باره می‌گوید: اگر کنست با اعلام منشور استقلال اسرائیل به عنوان قانون اساسی موافقت کند، اسرائیل به کشوری یهودی با حفظ حقوق همه شهروندان خود تبدیل می‌شود.

وی در ادامه افزود: مخالفت بنیامین نتانیاهو با ورود کلمه «مساوات» در قانون کشور یهودی بیانگر این مطلب است که او در پی تقسیم اسرائیل است و ما برای دستیابی به استقلال متحد می‌شویم.

واکنش بستن مسجد ابراهیمی

خبر دیگر از فلسطین حاکی است که شیخ محمد حسین، مفتی اعظم قدس و فلسطین و یوسف ادعیس وزیر اوقاف این کشور، اقدام اسرائیل در بستن مسجد ابراهیمی شهر الخلیل به روی فلسطینیان برای 24 ساعت و گشودن آن به روی شهرک‌نشینان صهیونیست به بهانه روز «عید غفران» را محکوم و از سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد یونسکو خواستند به وظایف خود در حفظ میراث، فرهنگ و تمدن مردم فلسطین عمل کند.

انتهای پیام

captcha