آغاز دور جدید مذاکرات صلح یمن تا ماه آینده
کد خبر: 3760351
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرد؛

آغاز دور جدید مذاکرات صلح یمن تا ماه آینده

گروه بین‌الملل- «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن از آغاز دور جدید مذاکرات صلح این کشور تا ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المنار؛ «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن امروز (چهارشنبه) در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد: تا ماه آینده دور جدید مذاکرات صلح یمن را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات تنها راه حل رسیدن به یک توافق کامل است اظهار کرد: تا یک ماه آینده طرف‌های درگیری را پای میز مذاکره فرا می‌خوانیم.

وی همچنین تاکید کرد: از همه طرف‌های درگیر می‌خواهم تا از این فرصت برای از سر گیری مذاکرات سیاسی استفاده کنند.

هفته گذشته نیز «مارک لوکوک» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور کمک‌های بشر دوستانه هشدار داده بود که در صورت ادامه اوضاع در یمن 14 میلیون انسان در خطر سوء تغذیه و گرسنگی قرار می‌گیرند.

وی همچنین اظهار کرده بود: وضعیت انسانی در یمن در بدترین شرایط است و 75 درصد از جمعیت این کشور نیاز به کمک و حمایت دارند و 8.4 میلیون نفر آنها دچار سوءتغذیه شدید هستند و نیاز فوری به غذا دارند.

این در حالی است که «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته از نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان خواسته بود تا حملات هوایی خود به مناطق مسکونی را متوقف کند.

انتهای پیام

captcha