همواره به نظام ایران وفادار و با شهروندان ایرانی همسو هستیم
کد خبر: 3774621
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
اسقف اعظم و رهبر ارامنه کاتولیک ایران:

همواره به نظام ایران وفادار و با شهروندان ایرانی همسو هستیم

گروه اندیشه ــ اسقف اعظم و رهبر ارامنه کاتولیک ایران با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری رو به بهروزی حرکت می‌کند، بیان کرد: همواره با شهروندان ایران هم‌سو بوده‌ایم و همچنان وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌داریم.

به گزارش ایکنا؛ سرکیس داویدیان، اسقف اعظم و رهبر ارامنه کاتولیک ایران در نشست «انقلاب اسلامی و چهار دهه همبستگی و همدلی پیروان ادیان توحیدی» که با همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب قم، مشاورت رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، اداره امور اقلیت‌های دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهردای تهران، امروز، 1 دی، در تالار ایوان شمس برگزار شد به ایراد سخن پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از برگزاری این مراسم، بیان کرد: توفیق شد در این برنامه به ایراد سخن بپردازم و سخنی چند از گذشته، حال و آینده و دستاوردهای انقلاب اسلامی ارائه می‌کنم.

داویدیان با بیان اینکه در ایام انقلاب ما نیز منتظر شنیدن خبرهای خوش مبنی بر پیروزی انقلاب اسلامی ایران بودیم، تصریح کرد: قدیس کاردان، نرسس مقدس می‌فرمایند «بگذار نور سبحانی که آفتاب عالم‌تاب است در درون من با حقانیت طلوع کند و این نور با حقانیت تابیده و ما را منور کند». به همین دلیل معمولاً به جای صبح بخیر کلمه نورالخیر را می‌گوییم. 40 سال قبل در تاریخ 22 بهمن سال 1359، مطابق با 1979میلای، کل جهان نگران و نظاره‌گر انتشار خبرهایی مبنی بر وقوع انقلاب بر ضد حکومت وقت ایران بود. همچون شهروندان ایران ما نیز منتظر رسیدن خبرهای خوبی بودیم، زیرا در آن کشور پدران و مادران ارمنی و فرزندانشان زندگی می‌کردند.

اسقف اعظم و رهبر ارامنه کاتولیک ایران با تأکید بر این مسئله که همواره روابط معقولی به حکومت ایران داشته‌اند، بیان کرد: در نتیجه با درنظر گرفتن روابط معقول با حکومت ایران و روابط خوبی که با ایرانیان داشتیم، خواستار رفتار مسالمت‌آمیز و بدون آسیب به کسی بودیم؛ در هر صورت انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) پیروز شد.

داویدیان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همچنان بعد از 40 سال در مسیر بهروزی قرار دارد، بیان کرد: امروز از این تریبون می‌گوییم که اینها مربوط به گذشته است و 40 سال از آن می‌گذرد، با وجود این، ایران با پشت سر نهادن مقاطع مختلف و با درنظر گفتن منافع ملت به سوی آینده‌ای روشن گام برمی‌دارد که این مسئله هدف امام(ره) بوده و راه ایشان نیز توسط جانشین برحق‌شان آیت‌الله خامنه‌ای در جهت بهروزی کشور ادامه خواهد داشت.

همسویی با شهروندان ایران

وی با بیان اینکه با شهروندان ایران همواره همسو بوده‌ایم، گفت: به عنوان رئیس جامعه ارامنه کاتولیک ایران باید اعلام کنم که همواره دیدگان و صدایمان را با میلیون‌ها شهروند ایرانی همسو کرده و وفاداری خویش را به نظام و منافع کشور اعلام می‌کنیم.

همواره به نظام ایران وفادار و با شهروندان ایرانی همسو هستیم

اسقف اعظم و رهبر ارامنه کاتولیک ایران تصریح کرد: ایران زادگاه ما بوده و ما با ایرانیان شریک ایام خوش و ناورا بوده‌ایم و این شادی‌ها و ناراحتی‌ها را با یکدیگر تقسیم کرده‌ایم. به ویژه در زمان جنگ تحمیلی که دشمن امنیت مردم را به خطر انداخت نمی‌توانستیم به این حوادث مرگبار و وجود هزاران شهید و مجروح که ارامنه نیز بودند، بی‌تفاوت باشیم. مگر می‌توانستیم درهای خود را در مقابل آسیب‌دیدگان جنگ نگشاییم؛ لذا همواره وفادار بوده‌ایم.

آزادی عقیده و آزاد زیستن

داویدیان در ادامه بیان کرد: همه این‌ها را باید توجه داشت و علاوه بر این باید آزادی عقیده و آزاد زیستن در جایی که آزادی و حق دفاع از حقوق شهروندی، کار و پیشه، امکان تأسیس مراکز فرهنگی و ... برای اقلیت‌ها در حد بالای خود رعایت می‌شود را نیز متذکر شد که ما نیز در این فضا گذر ایام کرده‌ایم.

امام خمینی(ره) و فصل جدید تاریخ ایران

اسقف اعظم و رهبر ارامنه کاتولیک ایران با اشاره به اینکه کلمه انقلاب برای برخی افراد ناشناخته است، تصریح کرد: کلمه انقلاب شاید برای برخی ناخوشایند باشد ولی برای برخی نیز به معنای پیشرفت بدون حد و مرز است؛ جایی که شهروند خوشنودی خود را بعد از دیدن نتیجه تلاش‌هایش که صلح باشد، احساس می‌کند. خداوند روح امام(ره) را که فصل جدیدی در تاریخ ایران رقم زد، قرین رحمت و آرامش کند. چهلمین سال پیروزی انقلاب بر تمام آحاد ملت ایران مبارک باشد و از صمیم قلب خواهان صلح، آرامش و موفقیت در تمامی برنامه‌های کشور هستم.

همواره به نظام ایران وفادار و با شهروندان ایرانی همسو هستیم

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

captcha