چین: آمریکا باید مسئولانه از افغانستان خارج شود
کد خبر: 3777857
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

چین: آمریکا باید مسئولانه از افغانستان خارج شود

گروه بین‌الملل ــ جمهوری خلق چین در مورد خروج ناگهانی آمریکا از افغانستان واکنش نشان داده و اعلام کرده است که ایالات متحده باید مسئولانه از این کشور خارج شود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «دید» افغانستان؛ لیجین ژائو، معاون سفیر چین در اسلام‌آباد، گفت: آمریکا هفده سال است که در افغانستان حضور دارد. اگر آنها می‌خواهند این کشور را ترک کنند، این امر باید به صورت تدریجی و مسئولانه باشد.

وی تأکید کرد: گروه تروریستی طالبان و دولت افغانستان باید با یکدیگر مذاکره کنند و جنگ را از طریق حل و فصل سیاسی خاتمه دهند.

این دیپلمات چینی همچنین بیان کرد: ادامه این روند فقط با رهبری و مالکیت مردم افغانستان و حمایت شرکای بین‌المللی این کشور می‌تواند به این خشونت پایان دهد. در صورت بروز جنگ داخلی در افغانستان، چین و پاکستان اولین کشورهایی هستند که از آن متأثر خواهند شد. بنابراین، باید روند صلح را با طرفین مرتبط آغاز کنیم.

یادآور می‌شود این سخنان در حالی مطرح می‌شود که اخیراً خبری مبنی بر اینکه آمریکا می‌خواهد هفت هزار سربازش را از افغانستان خارج کند، در رسانه‌ها منتشر شد. اگرچه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، چندی بعد گفت که دستور خروج کامل نیروها را از افغانستان صادر نکرده است.

در همین راستا، جمهوری خلق چین به تازگی تلاش‌هایی را درباره روند صلح انجام داده است.

انتهای پیام

captcha