فلسطین، معیاری برای سنجش ملی‌گرایی رهبران عرب
کد خبر: 3778553
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
رئیس انجمن علمای مسلمان الجزایر اعلام کرد:

فلسطین، معیاری برای سنجش ملی‌گرایی رهبران عرب

گروه بین‌الملل ـ عبدالرزاق قسوم، رئیس جمعیت علمای مسلمان الجزایر، میزان حمایت از مسئله فلسطین را معیاری برای ارزیابی میزان ملی‌گرایی و مسئولیت‌پذیری رهبران عرب بیان کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ عبدالرزاق قسوم، رئیس انجمن علمای مسلمان الجزایر، در این باره تصریح کرد: باید در ملی‌گرایی و اعتقادات کسانی که در مسئله فلسطین کوتاهی می‌کنند تردید کرد.

وی با اشاره به سفرهای اخیر مسئولان اسرائیلی به کشورهای عربی گفت: معیاری که براساس آن در مورد هر یک از مسئولان کشورهای عربی در روابط بین‎المللی حکم می‌شود، مسئله فلسطین است و امروز هیچ مسئله‌ای مهم‌تر از فلسطین برای تأیید و حمایت وجود ندارد.

قسوم افزود: کسی که دست خود را در دست کسی می‌گذارد که کودکان ما را کشته و جوانان ما را شکنجه کرده و زنان ما را زندانی کرده است به خون ما اهانت کرده و به احکام قرآن پشت کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: انسان‌های منصف در همه کشورهای جهان بر حقانیت و عدالت مسئله فلسطین اتفاق‌نظر دارند و اگر کسی در میان ما از این اجماع خارح شود، ملی‌گرایی، انسانیت و عقاید او مورد تردید است.

همچنین، رئیس انجمن علمای مسلمان الجزایر ملت‌های مسلمان را به تأیید مادی و معنوی ملت فلسطین و مقابله با دشمن صهیونیستی در همه سطوح و مبارزه با هر کسی که از این اجماع بشری خارج شود فراخواند.

انتهای پیام

captcha