مردم سرمایه‌های عظیم نظام اسلامی هستند
کد خبر: 3784253
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷

مردم سرمایه‌های عظیم نظام اسلامی هستند

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان گفت: مردم سرمایه‌های عظیم نظام اسلامی هستند چراکه با صبوری سختی‌های راه برای پیشرفت کشور را پشت سر گذاشتند.

مردم سرمایه‌های عظیم نظام اسلامی هستندبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: ملت ایران برای عزت و بالندگی نظام جمهوری اسلامی، جوانان خود را در عرصه‌های مختلف فدا کرده‌اند و امروز صلابت و اقتدار نظام، نتیجه خون‌های سرخ شهدا است.
وی یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نخستین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پنجم بهمن‌ماه سال ۵۸ برگزار شد، امام خمینی (ره) در امر برگزاری انتخابات جدیت خاصی داشتند، زیرا قصد این بود با این انتخابات نظام هرچه زودتر در مسیر اصلی خود قرار گیرد.
امام جمعه زنجان تصریح کرد: در تقویم کشور روز ششم بهمن سال 56 و 60 جزو روزهای پرافتخار برای کشور به‌شمار می‌آید. در سال 60 منافقین در صدد ایجاد منطقه‌ای آزاد و امن برای خود در کشور بودند، در نتیجه در جنگل‌های مازندران به کمین نشسته تا در زمانی مناسب نقشه خودشان را اجرایی کنند.
وی ادامه داد: آنان در شب ششم بهمن، شبانه به مردم آمل حمله‌ور و مرتکب جنایات شدند اما مردم آمل با دیدن این صحنه‌ها، سنگر‌هایی را در برابر ضد منافقین ایجاد کرده و حملات آنان را سرکوب کردند.
وی خاطرنشان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی هر زمان شاهد حضور گسترده و متحد مردم بوده‌ایم در مقابل شکست متوجه دشمنان نظام بوده ‌است؛ پس امروز بیش از دیروز باید اتحاد و وحدت خود را به نمایش بگذاریم تا دشمن بار دیگر شکست را بپذیرد.
امام جمعه زنجان، رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را مردم دانست و گفت: مردم برای نظام یک سرمایه عظیم محسوب می‌شوند، زیرا برای استقرار نظام اسلامی هزینه‌های بسیاری داده‌اند و امروز خانه هر یک از شهدا، یک سنگر برای نظام است که باید از آن حراست کرد.
وی یادآور شد: جمهوری اسلامی جدا از ملت نیست، زیرا مردم ایران با صبوری همه سختی‌ها و دشواری‌های طول چهل سال گذشته را با صبوری پشت سر گذاشته اما در این میان وجود تبعیض و غارت از بیت‌المال و رعایت نکردن قانون و مقررات، مردم را آزار می‌دهد.
آیت‌الله خاتمی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نسل‌های دهه نخست انقلاب تا به امروز شاهد اعمال توطئه‌ها و فتنه‌های مختلف دشمنان نظام بوده‌ و هزینه‌های سنگینی پرداخت کرده‌اند اما این هزینه‌ها برای ملت دربردارنده منافعی پرسود و دستاوردهای بزرگی بوده‌ است که نتیجه آن کسب دستاوردهای مختلف در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است که توسط نسل جوانان رقم خورده‌ است.
امام جمعه زنجان در ادامه به حضور و استقبال باشکوه مردم زنجان از مراسم تشییع پیکر مطهر ازبرعلی احمدی اشاره و خاطرنشان کرد: مردم استان همواره در عرصه‌های مختلف با حضورشان حماسه‌ساز بوده‌اند. روز گذشته پیکر شهید ازبرعلی احمدی پس از 30 سال شناسایی و به استان منتقل شد که استقبال مردم از این مراسم باشکوه جای قدردانی دارد.‌
انتهای پیام
captcha