نه به مساجد؛ شعار راستگرایان آلمان برای پیروزی در انتخابات
کد خبر: 3785614
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱

نه به مساجد؛ شعار راستگرایان آلمان برای پیروزی در انتخابات

چهار ماه به انتخابات شهرداری‌ها در ایالت مِکْلِنبورگ-فورپومِن باقی مانده است و حزب آلترناتیو برای آلمان قصد دارد که با شعار « نه به ساخت مساجد» ۲۰ درصد آرای شهرهای بزرگ را به دست آورد.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ این خبر روز شنبه توسط لیف اریک هولم، سخنگوی این حزب در مجلس ایالتی اعلام شد. به گفته او حزب آلترناتیو برای آلمان برای انتخابات شهرداری‌ها در ایالت مِکْلِنبورگ-فورپومِن، ۱۲۰ نامزد دارد.

آنها به تازگی برنامه‌های انتخاباتی خود را در ۱۲ صفحه منتشر کرده‌اند، از جمله وعده‌های مهم انتخاباتی این حزب می‌توان به افزایش نیروهای پزشکی و همچنین سرمایه‌گذاری بر روی مدارس اشاره کرد که با هدف کمک به رونق اقتصادی در ایالت مِکْلِنبورگ-فورپومِن برنامه‌ریزی شده است. علاوه بر این، اعضای حزب در برنامه‌های انتخاباتی خود اعلام کرده‌اند که مخالف ساخت مساجد و استفاده از بورکینی در استخرهای این ایالت هستند. آنها همچنین مدعی هستند که ایستگاه‌های پلیس را افزایش خواهد داد و تعداد ماموران داوطلب پلیس نیز بیشتر می‌شود. اعضای حزب در برنامه انتخاباتی خود خواهان گسترش آموزش زبان آلمانی سفلا در این ایالت نیز شده‌اند.

پیش از انتشار برنامه‌ انتخاباتی، حزب آلترناتیو برای آلمان برای انتخابات شهرداری‌ها دو طرح در دست داشت و علی‌رغم ادعای دنیس آگوستین، یکی از سخنگویان حزب که گفته بود، برنامه اعضای افراطی حزب رای می‌آورد. اکثریت اعضا به طرحی که کمتر ایده‌های افراطی داشت، رای دادند. به عنوان مثال در بخش مربوط به مهاجرت غیرقانونی به آلمان و حمایت مرکل از مهاجران، تنها نوشته شده است:« مهاجرت غیرقانونی تا به امروز وجود داشته است و شهرداری‌ها نیز با مشکلات ناشی از مهاجرت‌های غیرقانونی روبرو بوده‌اند».

 به نظر می‌رسد که یکی از دلایل این تغییر لحن، نظارت اداره حفاظت از قانون اساسی فدرال بر عملکرد این حزب است. در این راستا، لیف اریک هولم، سخنگوی این حزب در مجلس ایالتی از اعضای حزب خواست که بیشتر به گفته‌ها و مواضع‌شان دقت کنند. او گفت:« ما باید دقت بیشتری بر روی عملکرد و سخنانمان داشته باشیم. حزب توسط اداره حفاظت از قانون اساسی کنترل می‌شود و ما باید اقدامات لازم را در این ارتباط انجام دهیم.» او همچنین خواستار اتحاد اعضای حزب شد. به گفته او رؤسای حزب از مسیر قانونی به این روند اعتراض خواهند کرد. هولم گفت: «این تصمیم توسط دفتر مرکزی حزب آلترناتیو برای آلمان گرفته شده است.»

هولم همچنین مدعی شد که برخی روزنامه‌نگاران در ماه‌های اخیر اطلاعات طبقه‌بندی‌شده‌ای درباره حزب آلترناتیو برای آلمان دریافت کرده‌اند. هر چند که اعضای حزب از محتوای گزارش‌ها اطلاعی ندارند، اما آنها قصد دارند که در این ارتباط به دادگاه شکایت کنند. به گفته هولم، اعضای حزب همچنین شکایتی برای ارائه به توماس هالدنوانگ، رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان تنظیم خواهند کرد.

حزب «آلترناتیو برای آلمان» بزرگترین حزب مخالف دولت در پارلمان است و آنطور که سران این حزب ادعا می‌کنند، آنها در شمال شرق آلمان، ۸۰۰ عضو دارند.

انتهای پیام

captcha