امام خمینی(ره) در کسب، حفظ و بسط قدرت خردمندانه عمل کرد
کد خبر: 3786346
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

امام خمینی(ره) در کسب، حفظ و بسط قدرت خردمندانه عمل کرد

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار مرکزی با بیان اینکه امام راحل بعد از انقلاب اسلامی به مانند سیاست‌مدار حرفه‌ای عمل کرد و در کسب، حفظ و بسط قدرت بسیار خردمندانه وارد عمل شد، افزود: امام مؤلفه‌های حکومت‌داری و حکمرانی را به خوبی و مطلوب‌تر از هر سیاست‌مدار حرفه‌ای اجرایی کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، صبح امروز، ۱۲ بهمن‌ماه همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر در جلسه شورای اداری استان مرکزی در که در بیت تاریخی امام راحل در خمین برگزار شد، با اشاره به یک‌هزار شهید خمین و گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گفت: امام در آغازین روزهای انقلاب مسیری را با اقتدار انتخاب کردند، ایشان عمر با برکت خود را در حوزه به بحث و درس با طلبه‌ها و گسترش و نشر دین اسلام اختصاص دادند.
وی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی به مانند سیاست‌مدار حرفه‌ای عمل کرد و در کسب قدرت، حفظ و بسط قدرت بسیار خردمندانه وارد عمل شد. این سه مولفه‌ را هر سیاست‌مدار بزرگ و حرفه‌ای برای ادامه مسیر خود باید اجرا کند که امام راحل به عنوان حکمران خوب و مطلوب بدون درس سیاست و بدون حضور در صحنه سیاست توانست این مولفه‌های حکومت‌داری و حکمرانی را به خوبی و مطلوب‌تر از هر سیاست‌مدار حرفه‌ای اجرایی کند.
استاندار اظهار کرد: امروز بعد گذشت ۴۰ سال از اقدام امام، یاران و سربازان ایشان هنوز در مسیر کسب، حفظ و بسط قدرت هستیم. ایران اسلامی امروز شاهد بسط انقلاب اسلامی در دنیاست، امروز دنیا اذعان دارد که انقلاب اسلامی محدود به ایران نیست و دل مردم دنیا چه مسلمان و چه غیر‌مسلمان آنچنان که باید و شاید در دل همه مردم نشسته است. مهر انقلاب، محبت و پیام انقلاب جهانی است و این مهم در قالب حکمرانی خوب تعریف می‌شود و امام راحل به ما آموخت و وظیفه ما این است که از این یادگار امام پاسداری کرده و نشر دهیم.
وی بیان کرد: امسال در ایام دهه فجر نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر طرح‌های عمرانی داریم، امروز استان تا پایان دهه فجر شاهد افتتاح پروژه‌های متعدد است که با افتتاح پروژه‌ها برای ۷۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی می‌شود.
انتهای پیام

captcha