«آخرین باران بهاری»؛ روایت چهل‌سال ایثارگری/اجرای عمومی، سال آینده در حوزه هنری
کد خبر: 3790375
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸

«آخرین باران بهاری»؛ روایت چهل‌سال ایثارگری/اجرای عمومی، سال آینده در حوزه هنری

گروه هنر ــ نمایش «آخرین باران بهاری» به کارگردانی محمد لارتی که در بخش چهل سالگی انقلاب اسلامی جشنواره «تئاتر فجر» به روی صحنه رفت سال آینده با حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اجرای عمومی خواهد داشت.

محمد لارتی؛ کارگردان نمایش«آخرین باران بهاری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اعلام این خبر گفت: این نمایش به نویسندگی محسن عظیمی در بخش چهل سالگی انقلاب س و هفتمین جشنواره بین المللی «تئاتر فجر» شرکت کرد و 25 بهمن در میان استقبال پرشور تماشاگران در دو سانس در تالار حافظ به روی صحنه رفت.

وی با اشاره به اینکه این نمایش با حمایت حوزه هنری تولید شده است، گفت: در خلال جریانات خرداد 42 و پیروزی انقلاب در سال 57 وقایع و اتفاقاتی وجود دارد که پرداخت به این داستان‌ها علاوه براهمیت روایت تاریخی، موضوعات مهمی را نیز در برمی‌گیرند که شناخت و معرفی آنها برای نسل جوان به عنوان یک ضرورت اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است و این نمایش تلاش دارد به این مهم دست پیدا کند.

مدیرمرکز هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تصریح کرد: با توجه به اهمیت طرح این موضوعات، طرحی را با دوست عزیزم، محسن عظیمی در میان گذاشتم و او نیز برای نگارش این متن ابراز علاقه کرد و از اردیبهشت سال جاری  شروع به انجام تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه کردیم.

وی افزود:  در این رابطه اسناد و کتاب‌های زیادی از طریق کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت تهیه و مورد بررسی قرار گرفت و پس از تهیه طرح نسخه اولیه نمایشنامه، با مشاورت افرادی چون کامران شهلایی، محمود فرهنگ و ایوب آقاخانی، نمایشنامه آن نوشته شد.

لارتی در پایان با اشاره به اینکه موضوع این نمایش ایثارگری در عرصه‌های گوناگون طی چهل‌سال عمر انقلاب اسلامی است، گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده با مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری این اثر در سال 98 با حمایت حوزه به اجرای عموم در خواهد آمد.

انتهای پیام

captcha