تعمیر ۲۲ هزار خانه مددجویی به کمک صدقات البرزی‌ها
کد خبر: 3791237
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

تعمیر ۲۲ هزار خانه مددجویی به کمک صدقات البرزی‌ها

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد البرز از تعمیر و بازسازی ۲۲ هزار واحد مسکونی مددجویان تحت حمایت این مرکز خبر داد و گفت ۵۰ درصد هزینه‌ها از صدقه‌های مردم تامین شده است.

تعمیر ۲۲ هزار خانه مددجویی به کمک صدقات البرزی‌ها

محمد محمدی‌فرد، مدیرکل کمیته امداد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با بیان خدمات این نهاد به خانوارهای مددجو در زمینه خرید، ساخت و تعمیر مسکن گفت: طبق برنامه تسهیم صدقات برای رفع نیازهای متنوع مددجویان ۲۸ درصد از مجموع صدقه‌های واریزی مردم البرز به صندوق‌های صدقات صرف تأمین هزینه تعمیر مسکن و مابقی با سهم معین صرف هزینه درمان، کمک‌های موردی معیشتی، جهیزیه و امور تحصیلی خانوارهای تحت حمایت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برای تعمیر مسکن مددجویان از ظرفیت گروه‌های جهادی نیز استفاده می‌شود افزود: از ابتدای سال جاری ۱۵۰ واحد مسکونی مددجویی در تعامل با مرکز نیکوکاری سپاه و توسط گروه‌های جهادی بسیج سازندگی تعمیر و بازسازی‌ شده است.
محمدی‌فرد اصلی‌ترین نیاز خانوارهای ایرانی را مسکن و سرپناه عنوان کرد و گفت: ۲۲ هزار واحد مسکونی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد البرز طی سال‌های فعالیت این نهاد تعمیر و بازسازی‌شده است که حدود ۵۰ درصد هزینه‌های آن از صدقه‌های مردم البرز به کمیته امداد و مابقی از بودجه دولتی تأمین‌ شده است.
مدیرکل کمیته امداد البرز بابیان اینکه حدود ۶۰ درصد واحدهای مسکونی تعمیر شده در شهر کرج و سایر واحدها در شهرهای فردیس، ساوجبلاغ، نظرآباد، کمال شهر، محمدشهر، ماهدشت، اشتهارد، طالقان است یادآور شد: معرفی خانوارهای تحت حمایت به ادارات برق، گاز و آب و فاضلاب برای بهره‌مندی از انشعابات رایگان نیز ازجمله خدمات بخش مسکن و ساختمان کمیته امداد است.
انتهای پیام

captcha