سازمان نهضت سواد رسانه‌ای تشکیل شود
کد خبر: 3791395
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور:

سازمان نهضت سواد رسانه‌ای تشکیل شود

گروه فناوری اطلاعات ــ معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور در دیدار با اعضای هیئت مدیره و معاونان انجمن سواد رسانه‌ای ایران گفت: نیاز به ایجاد سازمانی با عنوان سازمان نهضت سواد رسانه‌ای داریم تا تمام ارگان‌های کشور برای افزایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی عموم مردم پای کار بیایند.

به گزارش ایکنا؛ کمال اکبری، معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور، در دیدار جمعی از مدیران انجمن سواد رسانه‌ای ایران اظهار کرد: مهم‌ترین و اثرگذارترین فضای کشور، فضای رسانه‌ای و فضای مجازی است و اگر تصور کنیم این فضا مجاز بوده و حقیقت نیست، اشتباه است.
وی سواد رسانه‌ای را مهم‌ترین مقوله برای پیشبرد اهداف کشور و نظام دانست و تصریح کرد: اگر امروز مقام معظم رهبری بحث مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را مدنظر قرار می‌دهند، باید در نظر داشته باشیم که فضای مجازی مولد، کنترل‌کننده، افزایش‌دهنده و کاهش‌دهنده بخش عمده‌ای از این آسیب‌هاست و بخش مهمی از آسیب‌های اجتماعی به کمبود سواد رسانه‌ای جامعه برمی‌گردد.
معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور تأکید کرد: افرادی که سواد رسانه‌ای پایین‌تری دارند، خود و خانواده‌شان بیشتر آسیب می‌بینند و متأسفانه می‌بینیم که این فضا باعث افزایش طلاق، اعتیاد و بزه‌های مختلف شده است که با ارتقای سواد رسانه‌ای شاهد مدیریت بهتر آنها خواهیم بود.
اکبری با تأکید بر اینکه آموزش سواد رسانه‌ای را همزمان با آموزش طبقه‌های متوسط و پایین‌تر جامعه باید در سطوح نخبگانی جدی بگیریم، گفت: حتی در سطح استادان دانشگاه‌ها نیز این مسئله قابل تأمل است.
وی افزود: برنامه‌های اجراشده در انجمن سواد رسانه‌ای ایران طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ نشان داد که این انجمن با کمک دولت و دانشگاه می‌تواند در زمینه ارتقای سواد رسانه‌ای نخبگان جامعه ایفای نقش کند و در گفتمان‌سازی و جریان‌سازی سواد رسانه‌ای موفق بوده است، اما نیاز جامعه بیشتر از آن است که یک انجمن به تنهایی بتواند به تمام نیازها پاسخ دهد و لازم است انجمن‌ها و مؤسسات دیگری هم در این زمینه فعال شوند.
معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور گفت: جامعه در آستانه خطر و بحران جدی است و اصلاً نمی‌داند وقتی روزی چند ساعت در اینستاگرام سپری می‌شود، چه عواقبی دارد.
وی اظهار کرد: بنده قائل به فیلتر نیستم و معتقدم با فیلتر اقدام مؤثری نیست، بلکه باور دارم افزایش سواد رسانه‌ای می‌تواند مسئله را حل کند. باید سازمانی را با عنوان سازمان نهضت سواد رسانه‌ای ایجاد کنیم و تمام ارگان‌های کشور پای کار بیایند و فرصت‌ها و تهدیدهای توأمان این فضا را در نظر بگیرند.

انتهای  پیام

captcha