الگوگیری از آموزه‌های زندگی توحیدی و قرآنی حضرت زهرا(س)
کد خبر: 3792695
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
دهنوی در بوشهر تبیین کرد؛

الگوگیری از آموزه‌های زندگی توحیدی و قرآنی حضرت زهرا(س)

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام دهنوی با بیان اینکه زندگی توحیدی و قرآنی حضرت زهرا(س) دربردارنده آموزه‌هایی در زمینه‌های اخلاقی، اجتماعی، خانوادگی و سیاسی است، بیان کرد: شخصیت حضرت فاطمه(س) موجب شد که محیط خانواده و تربیت فرزندانش را بر اساس موسیقی بندگی و با روحیه ولایتمداری؛ به رنگ خدا و به عطر بهشت سازگار کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همایش خانواده و سبک زندگی فاطمی به مناسبت میلاد دختر نبی مکرم اسلام(ص) به همت واحد عقیدتی - سیاسی اداره کل تأمین اجتماعی نیروهای مسلح استان بوشهر و با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین دهنوی، کارشناس مذهبی ویژه خانواده‌های وزارت دفاع(ساتا) روز گذشته، چهارم اسفند در مجتمع ورزشی خلیج فارس منطقه 1 این شهر برگزار شد.

ازدواج؛ مهم‌ترین رخداد زندگی انسان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین دهنوی، مؤلف کتاب‌های «گلبرگ زندگی و نسیم مهر» در این همایش به مباحث «معرفتی و اخلاقی ازدواج، دوران عقد و آغاز زندگی و همسرداری، تفاوت‌های رفتاری زن و مرد در زندگی، راهکارهای مهارت‌های عقیدتی و اجتماعی برتر زندگی موفق و مؤمنانه، نحوه تربیت و رشد فرزند» پرداخت و اظهار کرد: ازدواج، مهم‌ترین رخداد زندگی ما انسان‌ها است که اگر در آن بی‌دقتی کنیم، شتابزده عمل کنیم و اجازه دهیم احساسمان بر عقل سوار شود و انتخابمان در پرتو اندیشه نباشد، ضرر خواهیم کرد؛ پس بیایید عاقلانه ازدواج و عاشقانه زندگی کنیم.

تربیت کودکان و نوجوانان با استفاده از دستورات دینی

نویسنده کتاب «گلبرگ زندگی» با اشاره به اینکه مباحثی کاملاً علمی و روانشناسانه و راهکارهایی عملی و کاربردی با استفاده از ارزش‌های دینی و سیره اخلاقی معصومین(ع) موجود است، افزود: یکی از مسائل مهم جامعه، تربیت کودکان و نوجوانان است که اگر به شکل علمی و روانشناسانه و با استفاده از دستورهای دینی بدان پرداخته شود، بسیاری از مشکلات تربیتی، اخلاقی و مفاسد اجتماعی از بین خواهد رفت.

مدرس حوزه علمیه بیان کرد: رابطه علم و دین از معضلات فکری در تفکر کلامی فلسفی غرب است و این معضل حاصل تعارض‌های مدعاهای دینی با قوانین و اصول کشف شده علمی است.

وی زندگی حضرت زهرا(س) را بهترین الگو و سیره رفتاری مدیریت زندگی جامعه خواند و گفت: راست و درست زندگی کردن، قاعده‌های خوشبختی را در زندگی کسی دیدن، چند روزی، چند ساعتی، لحظاتی، با یک عزیز بی‌همتا گذراندن، در خانه او تکیه به دیوارش دادن و چشم دنبالش داشتن، فکر و ذهن را میزبان صحبت‌هایش کردن، دل را در کنارش بزرگ کردن، تا بی‌نهایت، یک آرزوست و این مسیر همان مقام همسر و زن است که الگویش حضرت فاطمه زهرا(س) باشد.

الگوگیری از آموزه‌های زندگی توحیدی و قرآنی حضرت زهرا(س)

حجت‌الاسلام دهنوی با بیان اینکه زندگی توحیدی و قرآنی حضرت زهرا(س) دربردارنده الگوها و آموزه‌هایی در زمینه‌های اخلاقی، اجتماعی، خانوادگی، و سیاسی است، بیان کرد: شخصیت علمی و اخلاقی راضیه مرضیه، حضرت زهرای اطهر(س) موجب شد که محیط خانواده خویش را و تربیت فرزندانش را بر اساس موسیقی بندگی، تعبد و ستایشگری توحیدی و با روحیه ولایتمداری؛ هماهنگ و به رنگ خدا و به عطر بهشت سازگار کند؛ همانطور که در مسئله غصب فدک توسط کفار؛ دختر پیامبر اسلام‌(ص) برمی‌خیزد و شجاعانه به صحنه مبارزه وارد می‌شود و خطبه فدکیه را ایراد می کند.

تجلیل از 40 دانش‌آموز ممتاز و خانواده قرآنی نیروهای مسلح

به گزارش ایکنا، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع خانواده و مسابقه هوشی بیان و شعرخوانی ویژه کودکان و نوجوانان و تجلیل از 40 دانش‌آموز ممتاز و خانواده قرآنی کارکنان(ساتا) از دیگر برنامه‌های جنبی و نشاط بخش همایش خانواده و سبک زندگی فاطمی بود.

حضرت ثامن‌الحجج‌(ع)؛ رهبر راستین و امام هدایتگر

سرهنگ عباس ثابت مقدم، نماینده وزیر دفاع و مدیرکل تأمین اجتماعی نیروهای مسلح استان بوشهر در این آئین با اشاره به اینکه انسان‌ها می‌توانند با عملی کردن روش‌های الهی سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در زندگی در مقابل لغزش‌ها و تندبادها، از کیان معنوی و انسانی خویش حفظ و پاسداری کنند، اظهار کرد: حضرت ثامن‌الحجج، امام رضا(ع) رهبر راستین و امام هدایتگر شیعیان است.

انقلاب ایران؛ پرچم‌دار بيداری اسلامی در منطقه

ارشد وزارت دفاع در استان بوشهر با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی سبک زندگی اسلامی را به دنيا معرفی کرده است، تصریح کرد: تحقق بيداری اسلامی ‌ثمره الگوگيری از انقلاب اسلامی ايران و مقاومت در برابر استكبار است و اکنون انقلاب اسلامی پرچم‌دار بيداری اسلامی در منطقه بوده و همه مردم منطقه این فتوحات را مدیون تدبیر بصیرانه ولایت فقیه هستند.

ثابت مقدم در پایان با اشاره به اینکه باید فرهنگ اصیل دینی خود را در مقابل تهاجم فرهنگی بیگانگان حفظ کرد، گفت: شناخت مقام الهی حضرت فاطمه زهرا(س) انسان را به كمال می‌رساند و بدین جهت می‌بایست زنان با الگوگيری از دختر پیغمبر اکرم(ص) و مطابق با اندیشه‌های ناب مقام معظم رهبری آينده نظام را به آينده‌ای روشن سوق دهند.

سیده‌فردوس رضوی

عکاس: حامد فکوری

captcha