اعلام برنامه‌های نوروزی گروه علوم قرآنی رادیو قرآن
کد خبر: 3795453
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
فتحی‌پور تشریح کرد:

اعلام برنامه‌های نوروزی گروه علوم قرآنی رادیو قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر گروه علوم قرآنی شبکه رادیویی قرآن برنامه‌های مختلف این گروه را در ایام نوروز 98 اعلام کرد.

علیرضا فتحی‌پور، مدیر گروه علوم قرآنی رادیو قرآن، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا درباره برنامه‌های ویژه ایام نوروز این گروه اظهار کرد: یکی از برنامه‌های این گروه در ایام نوروز سال جدید، برنامه «راز آفرینش» است که یک برنامه مبتنی بر علم است. در این برنامه براساس نگاه آیات قرآن به حوزه‌های مختلفی از علم می‌پردازیم. برای نمونه در این برنامه به بحث گردشگری از نگاه قرآن می‌پردازیم و از کارشناس گردشگری نیز بهره خواهیم برد و این برنامه براساس این مدل در ایام نوروز پخش می‌شود.
مدیرگروه علوم قرآنی رادیو قرآن تصریح کرد: در این ایام برنامه دیگری با عنوان برنامه «حقوق شهروندی» از رادیو قرآن پخش می‌شود. البته این برنامه طی هر روز در طول سال پخش می‌شود که در آن یک ماده قانون از قانون اساسی در نظر گفته می‌شود و پیشینه قرآنی آن نیز بیان خواهد شد.
وی ادامه داد: با پخش این برنامه، افراد هم با قانون اساسی و هم با بن‌مایه‌های قرآنی و دینی این قانون آشنا می‌شوند، اما در ایام نوروز 98 در این برنامه به آن دسته از مواد قانون اساسی پرداخته خواهد شد که به بحث‌های مرتبط با این ایام یعنی حمل و نقل، ترافیک، حقوق همسایه، حقوق شهروندی و ... مربوط می‌شود.
فتحی‌پور بیان کرد: برنامه دیگری به نام «یک آیه، یک قصه» در ایام نوروز به سمع شنوندگان رادیو قرآن می‌رسد که با اجرای مریم نشیبا، مجری پیشکسوت رادیو، همراه است و در این ایام به موضوعات مختلفی همچون صله رحم و گردشگری می‌پردازد.
مدیرگروه علوم قرآنی رادیو قرآن اظهار کرد: برنامه دیگری که در این ایام از رادیو قرآن پخش می‌شود، برنامه «رویش» است که در حقیقت در آن موضوعات مبتلابه جامعه را با مفاهیم قرآنی به اطلاع شنوندگان می‌رسانیم. این برنامه دارای ساختارهای متفاوت است و هر فرد نیز می‌تواند در آن از هر منظر ارتباط محتوایی خوبی با برنامه داشته باشد.
فتحی‌پور در پایان گفت: برنامه دیگری که برای ایام نوروز سال جدید در نظر گرفته شده، برنامه «ترنم آیات» است که در آن ابتدا تلاوتی از آیات الهی شنیده می‌شود و سپس، در ادامه، سه کارشناس در زمینه اجرا، تلاوت و مفاهیم به بررسی آیات تلاوت شده می‌پردازند. در ادامه این برنامه علاوه بر ارائه توضیحات محتوایی از آیات تلاوت شده، نکات تفسیری و تکنیک‌های تلاوت نیز بیان می‌شود که این امر باعث شده است تا برنامه ترنم آیات مخاطب فراوانی داشته باشد.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
قاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۹:۳۴
0
0
سلام
واقعا خسته نباشید چقدر پر بار و راضی کننده! برنامه ترنم آیات که سال گذشته هم پخش می شد کماکان ادامه دارد...
captcha