آرمان شهدا، عنصر بقای نظام است
کد خبر: 3796188
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
نوبخت:

آرمان شهدا، عنصر بقای نظام است

گروه سیاست و اقتصاد- معاون رئیس جمهور گفت: رمز بقای نظام همان رمز پیروزی انقلاب و آن «وحدت کلمه» و اتحاد است و آرمان شهدا دیگر عنصر بقای نظام به‌شمار می‌رود.

آرمان شهدا، عنصر بقای نظام استبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدباقر نوبخت 17 اسفندماه در یادواره 450 شهید شهرستان خدابنده در استان زنجان و شهید مظفرعلی ذوالقدر، اظهار کرد: جایگاه شهدای دفاع‌مقدس فراتر از مدافع خاک وطن است؛ چراکه شهدای جنگ تحمیلی از تفکر و مرام دین دفاع کردند و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مصداق ظهور تفکر جدید نشات گرفته از اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) است.
این مسئول ادامه داد: حضور در یادواره شهدا افتخار بزرگی است که امروز نصیب بنده شده است، البته این سفر تنها سفرم به زنجان نبوده و در جریان سفرهای استانی خود در آینده نزدیک بار دیگر به زنجان سفر خواهم کرد.
معاون رئیس جمهور با تشریح شکل‌گیری مکاتب مختلف در جهان و از سوی جوامع مختلف، افزود: نازیسم، فاشیسم و لیبراسیم سه مکتب شکل گرفته در جهان از سوی کشورهای مختلف به رهبری افراد متعدد بوده است.
وی ادامه داد: در دورانی که کشورها تحت سیطره دو تفکر لیبرالیستی و سوسیالیستی بودند، یک مرجع دینی از حوزه فریاد کشید و تفکر جدیدی را که البته دارای اصالت تاریخی بود مطرح کرد که حکومت بر اساس معیارهای الهی بود.
نوبخت با بیان اینکه مردم نیز با شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» تفکر جدید حضرت امام (ره) را تایید کردند، تصریح کرد: پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی، دنیا در برابر آن قد علم کرد که این نظام نماند و اینجا است که ارزش شهدا فراتر از دفاع از خاک است.
معاون رئیس جمهور یادآور شد: در حیات چهل ساله انقلاب، روزی نبوده است که دشمنان دست از سر ما بردارند؛ امروز هم این رئیس‌جمهور روان‌پریش دولت آمریکا عربده می‌کشد و ادعا می‌کند که می‌خواهد ملت ایران را به زانو در آورد، ولی غافل از اینکه قدرتمندترین دشمنان هم در 40 سال گذشته نتوانستند کاری کنند و اصلا به خاطر همین با ما پشت میز مذاکره نشستند.
وی با بیان اینکه آرمان شهدا بقای این نظام بود، گفت: در وصیت‌نامه حضرت امام (ره) نیز به این نکته تاکید شده است که رمز بقای نظام همان رمز پیروزی انقلاب و آن «وحدت کلمه» و اتحاد است و در حال حاضر امروز نظام جمهوری اسلامی قوی‌تر از چهل سال پیش است و امروز بسیج، سپاه و ارتش در اوج اقتدار قرار دارند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در حال حاضر کشور به لحاظ علمی جایگاه 15 را در جهان دارد و اقتصاد کشور جزو 18 اقتصاد بزرگ دنیا است، اظهار کرد: اگر عنصر اطاعت از رهبری، همدلی و تلاش در راه دین را ادمه دهیمٰ به طور حتم پیروز خواهیم شد.
نوبخت با اشاره به برخی از مشکلات اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: شرمنده شدم از اینکه استاندار بیاید اینجا درباره خوراک دام و گوشت و مرغ صحبت کند. لعنت خداوند بر دشمنانی که چهل سال این ملت را برای اینکه انتخاب درست کردند، تحت فشار قرار داده‌اند.
وی افزود: تلاش می‌شود تا بخشی از اعتبارات از جمله اعتبار مورد نیاز برای تسریع و تکمیل پروژه کمربندی شهر قیدار تامین شود.
انتهای پیام
captcha