گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله‌ محمدتقی داودی(ره)
کد خبر: 3796629
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
در مدرسه علوم دینی امام محمد تقی(ع) برگزار می‌شود؛

گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله‌ محمدتقی داودی(ره)

کانون خبرنگاران نبأ ــ مراسم گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی محمدتقی داودی(ره) در مدرسه علوم دینی امام محمد تقی(ع) در محله زرگنده برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت‌الله‌العظمی محمدتقی داودی(ره)، عالم ربانی و فقیه اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، مراسمی در مرقد مطهر آن فقید سعید برقرار است.
این مراسم پنج‌شنبه، 23 اسفند‌ماه از ساعت 19:30 تا 21 در خیابان شریعتی، ایستگاه مترو قلهک، خیابان شهید کدوئی، نبش گوی‌آبادی برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، آیت‌الله‌العظمی محمدتقی داودی، آذرماه ۱۳۱۰ به دنیا آمد. او اهل شهرستان میامی از توابع شاهرود بود؛ علاقه آیت‌الله به علم‌آموزی و لباس روحانیت باعث شد از پنج سالگی به مکتب برود و در ۱۹ سالگی برای تکمیل دوره‌های خود عازم نجف شود. این عالم ربانی در این دوران نزد آیت‌الله‌العظمی ‌بجنوردی و آیت‌الله‌‌العظمی شاهرودی تلمذ کرد و در ۳۳ سالگی به درجه اجتهاد رسید؛ پس از ۲۰ سال زندگی در نجف عازم تهران شد و تا پایان عمر در ایران ماند. او در دی‌ماه ۱۳۷۰ بر اثر سکته قلبی و مغزی درگذشت. مزارش موسوم به «قبر آقا» در مدرسه علوم دینی امام محمد تقی(ع) در زرگنده واقع است.
متین احمدپور
انتهای پیام
captcha