خانواده شهدا برای جامعه الگو و الهام‌بخش باشند
کد خبر: 3797742
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
آقازاده:

خانواده شهدا برای جامعه الگو و الهام‌بخش باشند

گروه فرهنگی ــ استاندار مرکزی با بیان اینکه خانواده شهدا با ادامه راه شهیدان برای جامعه الگو و الهام‌بخش خواهند بود ادامه داد: عاشورا خط سرخی است که اسلام از همان روز اول منادی و پرچم‌دارش بود و امروز در مسیر عاشورا و ارزش‌های بالای آن گام برمی‌داریم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی، صبح امروز ۲۲ اسفندماه، در مراسم گرامیداشت روز شهدا که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: امروز اگر انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی خود را جشن گرفت به برکت خون پاک و مطهر شهدا و حرمت این خون‌های پاک است.
استاندار مرکزی افزود: هر چه از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی می‌گذرد، فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پر رنگ‌تر می‌شود.
وی اقتدار و امنیت ایران اسلامی را به برکت خون‌های پاک شهدا دانست و ادامه داد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که رهبری و مسئولان آن افتخار می‌کنند که خدمتگزار خانواده شهدا و ایثارگران هستند. خدمت به خانواده شهدا وظیفه همه افراد جامعه است، شما والدین شهدا به خود ببالید و افتخار کنید که فرزندانی پرورش دادید که افتخاری این چنین آفریدند.
استاندار مرکزی اضافه کرد: اگر ما امروز در سایه امنیت و آرامش زندگی و به کار و تلاش می‌پردازیم به دلیل رشادت‌های این بزرگ‌مردان و از خودگذشتگی خانواده‌های آن‌ها است.
این مقام ارشد استان خاطر‌نشان کرد: شهدای انقلاب اسلامی با اقتدا به شهدای دشت کربلا در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و امروز با گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال از واقعه کربلا خون امام حسین علیه السلام و یارانش که به ناحق بر زمین ریخته شد هر روز تازه‌تر و حرمت آن بیشتر می‌شود.
آقازاده با بیان اینکه خانواده شهدا با ادامه راه شهیدان برای جامعه الگو و الهام‌بخش خواهند بود ادامه داد: عاشورا خط سرخی است که اسلام از همان روز اول منادی و پرچم‌دارش بود و امروز در مسیر عاشورا و ارزش‌های بالای آن گام برمی‌داریم. امروز ما وظیفه داریم ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشیم و برای اقتدار و عزت نظام اسلامی گام‌های بلندی برداریم،‌ شهدا مظهر راه حق و صحیح هستند و به وسیله توسل به آنها می‌توانیم به اوج رسیده و باید بدانیم که گرامیداشت یادوخاطر آنان کمتر از شهادت نیست.

افتخار رهبری و مسئولان نظام این است که خدمتگزار خانواده شهدا هستند

مرتضی انصاری‌فر، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی نیز ضمن تبریک به مناسبت این روز گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تقدیر از خانواده شهدا و ایثارگران بر همگان واجب است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲۲ اسفند ۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد و از همان ابتدا خدمات بسیاری را در راستای تقدیر از جان‌فشانی و از خود‌گذشتگی این بزرگواران برای خانواده شهدا و ایثارگران داشته است.

وی شهادت را جلوه‌ای از صفت رحمانیت خداوند و شعله عشقی دانست و بیان کرد: فرهنگ جهاد و شهادت و برگ زرین دفتر افتخارات مردم شهید‌پرور استان مرکزی است که با تقدیم صدها شهید، جانباز و آزاده برای همیشه در صحنه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی خوش درخشیدند. این نهاد در سال ۸۳ با تجمیع سه نهاد ایثارگری، بنیاد جانبازان و آزادگان به بنیاد شهید امور ایثارگران تغییر نام داد و با  یکپارچه شدن گام‌های موثری در راستای خدمت به خانواده شهدا برداشت.

این مقام مسئول حرکت رو به جلوی انقلاب شکوهمند اسلامی و پیشرفت‌ها و دستاوردهای آن در عرصه‌های مختلف را مرهون خون‌های پاک و مطهر شهدا دانست و بیان کرد: شهدا با خون خویش عزت و آزادی و استقلال را به ما هدیه کردند.

انصاری‌فر ادامه داد: امیدوارم همه ما در تداوم راه متعالی شهدای عزیز، پاسداری حقیقی از خون شهیدان و ترويج فرهنگ غنی ایثار و شهادت، بيش از پيش تلاش کنیم.

انتهای پیام

captcha