رشد ۷۵ درصدی بازدید گردشگران از پایگاه ملی حسنلو در نقده
کد خبر: 3797855
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
طی ۱۱ ماه سال جاری صورت گرفت؛

رشد ۷۵ درصدی بازدید گردشگران از پایگاه ملی حسنلو در نقده

گروه فرهنگی - سرپرست پایگاه ملی حسنلو از افزایش 75 درصدی تعداد گردشگران در این مجموعه خبر داد و گفت: طی 11 ماه سال جاری حدود 4500 نفر از این مجموعه بازدید نموده‌اند.

رشد ۷۵ درصدی بازدید گردشگران از پایگاه ملی حسنلو در نقده

حسن شیری، سرپرست پایگاه ملی حسنلو، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، از افزایش 75 درصدی تعداد گردشگران در این مجموعه خبر داد و اظهار کرد: طی 11 ماه سال جاری حدود 4500 نفر از این مجموعه بازدید نموده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 75 درصد افزایش بازدید کننده را داشته‌ایم که از این تعداد 110 نفر آن گردشگران خارجی از کشورهای مختلف بودند.
شیری با اشاره به اقدامات انجام‌یافته در طول سال به ویژه در ایام نوروز و تابستان، افزود: برگزاری برنامه‌های متنوع مانند نوروزگاه، معرفی بیشتر اثر در رسانه‌ها و در میان عموم مردم، توزیع بروشورهای متنوع و رایگان در محل، مستقر نمودن راهنمایان گردشگری، نصب تابلوها و بیلبوردهای معرفی اثر در جاده‌های اصلی منتهی به آن از مهم‌ترین دلایل جذب و افزایش گردشگر است.
وی ابراز امیداواری کرد که با این اقدامات صورت گرفته، روند صعودی افزایش گردشگر در سالهای آتی نیز ادامه داشته باشد.
سرپرست پایگاه ملی حسنلو تصریح کرد: این مجموعه یکی از مهم‌ترین محوطه‌های باستانی کشور است که قدیمی‌ترین لایه آن در حدود 8000 سال قدمت داشته و از نظر معماری نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است.
گفتنی است؛ کشف جام زرین حسنلو در سال 1337 یکی از مهمترین اکتشافات علمی و از نادرترین آثار تاریخی، دینی و هنری دنیای باستان است که باعث شهرت جهانی این محوطه شده است، این اثر نفیس با 950 گرم وزن و 3000 سال قدمت در موزه ملی ایران نگهداری می شود.
انتهای پیام

captcha