شبیه‌سازی ستون‌های مسجد وکیل در پارک مینیاتوری شیراز
کد خبر: 3798079
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰

شبیه‌سازی ستون‌های مسجد وکیل در پارک مینیاتوری شیراز

گروه اجتماعی ـ رئیس سابق سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز از بهره‌برداری فاز نخست پارک مینیاتوری در قالب ستون‌های مسجد وکیل طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، جهانبخش میرزاوند، رئیس سابق سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز و مدیر کل خاک وزارت جهاد کشاورزی عصر دیروز، 23 اسفند در جمع خبرنگاران به عمليات اجرايي پارك مينياتوري شيراز به عنوان يك فعاليت شاخص اين سازمان در سال جاري اشاره و از بهره‌برداري فاز نخست آن كه در قالب ستون‌هاي مسجد وكيل طي روزهاي آينده خبر داد و گفت: اين پارك بايد در شان و ويژه شيراز باشد  و در آن المان‌های مذهبی، فرهنگی و تاریخی به دست هنرمندان ساخته خواهد شد.
وی: تمام آثار معماري اصيل شيراز، داراي كاشي كاري‌های گل و مرغ است و اين نشان مي‌دهد كه شيراز را بي‌جهت شهر گل و بلبل نناميده‌اند.
ميرزاوند ادامه داد: عدم وجود پاركي با نماد گل و بلبل در شيراز براي فضاي شهري و اجتماعي اين كلانشهر يك نقصان بود كه ساخت آن را آغاز كرديم و هم‌اينك فاز اول آن آماده افتتاح و بهره‌برداري است.
رئيس سابق سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري شيراز  با تاكيد بر اينكه هر دستورالعملي كه طي يكسال گذشته از این سازمان صادر شده مبتني بر الزامات كارشناسي بوده است، گفت: تلاش كرديم تا قانون و فرآيندها را بر سليقه محوري حاكم كنيم .
وي افزود: جايي فساد رخ مي‌دهد كه سليقه جاي فرايند قرار گيرد، وظايف سازماني فراموش شود و منافع شخصي به جمعي ترجيح داده شود.
رئيس سابق سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري شيراز با تاکید براینکه در زمان مسئولیت، منافع شهر را به منافع و نظرات شخصی ارجح دانسته است، تاکید کرد که طی این یکسال هیچ المان یکبار مصرفی برای شیراز پیشنهاد، طراحی و ساخته نشده است.
وی اظهار کرد: طرح‌هایی نظیر طاووس ورودی شیراز به دلیل سابقه تاریخی و قرارگرفتن در کنار یکی از اصیل‌ترین، زیباترین و شناخته‌ شده‌ترین المان‌های شهری ایران، یعنی دروازه‌ قرآن جنبه ملی دارد و باید در صورت ضرورت بازطراحی و اجرای آن به فراخوان ملی گذاشته می‌شد.
مدیرکل خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: طی یکسال گذشته با فراخوان ملی، بیش از ٤٥٠ طرح را از سراسر کشور برای المان‌های مختلف دریافت کردیم.
میرزاوند ادامه داد: در هيئت داوري كه متشكل از هنرمندان، صاحب نظران و دانشگاهيان بود، ارزيابي‌ها انجام شد و ماحصل آن منجر به ساخت تعدادي المان شد كه برخي از آن‌ها هم در دست ساخت قرار دارد و همزمان با هفته شيراز از بسياري از آن‌ها رونمايي خواهد شد.
رئيس سابق سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري شيراز در بخشي از سخنانش از آمادگي اين سازمان در سيما و منظر شهري در ايام نوروز اشاره و بيان كرد: در خال حاضر در بيش از ٢٠ نقطه شهري شيراز گلكاري و جانمايي شده است.
ميرزاوند با بيان اينكه حوزه زيباسازي شهر از يك منطق كارشناسي برخوردار شده است، گفت: برگزاري نقاشي‌هاي ديواري در ١١ نقطه شيراز مبتني بر فرهنگ ايراني اسلامي و هم زيباسازي است و  هم الزامات فني در آنها اعمال مي‌شود.
وي انجام مطالعه نخست طرح شبكه آبياري فضاي شهري، پلاك كوبي و شناسنامه دار كردن درخت‌ها به شيوه جديد در محيط جي آي اس و آغاز توليد گل و گياه در مركز توليد گل و گياه گويم را از فعاليت‌هاي شاخص اين سازمان در يكسال گذشته برشمرد.
ميرزاوند مبارزه با فساد و حاكميت فرايند محوري به جاي سليقه محوري را مهم‌ترين هدف خود در سازمان متبوع برشمرد كه به تازگي خارج شده و به عنوان مديركل خاك وزارت جهاد كشاورزي مشغول به كار شده است.
انتهای پیام

captcha