تولید نخستین نرم‌افزار صوتی ترتیل قرآن در سودان
کد خبر: 3798894
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

تولید نخستین نرم‌افزار صوتی ترتیل قرآن در سودان

گروه بین‌الملل ـ نخستین قرآن مرتل (نرم‌افزار صوتی ترتیل قرآن) به روایت «الدوری از ابی عمرو بصری» به‌ زودی و به همت مرکز چاپ و نشر قرآن سودان موسوم «دار مصحف آفریقا» تولید می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «egysaudi.comegyp»؛ محمد عبدالقادر، مدیر امور علمی دار مصحف آفریقا، در این باره گفت: تلاش برای تکمیل مصحف مرتل با صدای «صالح احمد صالح» از قراء سودان به‌ طور منظم و  با سرعت در حال انجام است.
 
وی افزود: این مصحف شامل ترتیل قرآن به همراه  تصویر است و متن آیات قرآن نیز به صورت زیرنویس ارائه می‌شود.

محمد عبدالقادر گفت: اداره امور علمی دارمصحف آفریقا از مدتی پیش، کار انتشار مصحف مرتل با روایتی که اهالی سودان بیشتر قرآن را به آن تلاوت می‌کنند، آغاز کرده و انتشار قرآن‌های مرتل را با بقیه روایت‌های به ارث رسیده از نبی اکرم(ص) با صدای قاریان مجرب و ماهر از کشورهای مختلف قاره آفریقا آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: تدوین و تکمیل تفسیر «شیخ مخلوف» از دیگر فعالیت‌های دارمصحف آفریقا است که چاپ این تفسیر آسان و ساده نیز از سوی این مرکز آغاز شده است.
 
محمد عبدالقادر اظهار کرد: طرح ملی مرمت نسخه‌های قدیمی و فرسوده قرآن در سودان با عنوان «تکریم قرآن» نیز از دیگر برنامه‌های اداره علمی مرکز چاپ و نشر قرآن سودان است که در طول اجرای آن، نسخه‌های قدیمی و فرسوده قرآن در مساجد، مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن، منازل، مراکز دینی و عبادی و مراکز آموزش حفظ قرآن مرمت می‌شوند.
 
روایت «الدوری» متعلق به « حفص بن عمر بن عبد العزيز بن صُهبان بن عدي بن صهبان الدوري»(150 تا 264 هجری قمری) است که این روایت بیشتر در سودان و شمال آفریقا رایج است.
 
انتهای پیام
captcha