اعتکاف، واقعیتی برخواسته از قلب انسان است
کد خبر: 3799233
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴

اعتکاف، واقعیتی برخواسته از قلب انسان است

گروه معارف - امام جمعه ماکو با بیان اینکه معتکفین انسان‌هایی هستند که خواست خداوند به عبادت الهی دعوت هستند، گفت: اعتکاف، یک واقعیت برخواسته از قلب انسان است.

اعتکاف، واقعیتی برخواسته از قلب انسان است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو، ظهر امروز، ۲۹ اسفند ماه، در جشن میلاد امام علی(ع) که در بین معتکفین مسجد جامع ماکو ترتیب یافت، گفت: در جهت تقرب به خداوند راه‌های بسیاری وجود دارد که نماز، انسان‌های با تقوا را تا جوار خداوند می‌برد که به دنبال آن ترک معصیت و محرمات را به‌دنبال خواهد داشت.
امام جمعه ماکو، ماه رجب را ماه پرفضیلت در درگاه خداوند یاد کرد و ادامه داد: ‌هر کس در این ماه روزه بگیرد، اجر و ثواب بی‌شماری را به دست خواهد آورد که رجبیون در پیشگاه خداوند جایگاه خاصی دارند.
وی استغفار و قرائت قرآن را جز مقوله‌های مهم در دست‌یابی به محبت الهی و اهل بیت عصمت و طهارت ابراز کرد و افزود: معتکفین انسان‌هایی هستند که به خواست خداوند به عبادت الهی دعوت هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی با تاکید بر اینکه در راستای رسیدن به کمال انسانیت، محبت و مودت اهل بیت و عصمت طهارت لازم است و تاکید کرد: راه‌های زیادی برای عبادت وجود دارد که خدمت به والدین و احترام به آنها در کنار اقامه به فرامین الهی بزرگترین عبادت است.
امام جمعه ماکو در تشریح فضائل امام علی(ع) خاطرنشان کرد: مطالعه شیوه روش و نگرش امیرالمومنین علی(ع) بر هر انسانی واجب است چراکه زندگی خواسته پروردگار جهانیان، در وجود امام علی شکل یافته است.
وی با تاکید بر اینکه معتکفین بهترین فرصت را برای شکل‌دهی به قضا و قدر یکسال آینده خود به دست آورده‌اند، افزود: اعتکاف، یک واقعیت برخواسته از قلب انسان است.
انتهای پیام

captcha