تماشاخانه‌‌ای در حاشیه رقابت‌های بین‌‌المللی قرآن
کد خبر: 3803636
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

تماشاخانه‌‌ای در حاشیه رقابت‌های بین‌‌المللی قرآن

کانون خبرنگاران نبأ ــ غرفه «تماشاخانه» به‌دلیل نوع فعالیتی که ارائه می‌کرد، بیشترین جلوه‌گری را در بخش نمایشگاهی سی‌‌و‌ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تهران داشت؛ فعالیتی جهادی با حضور طلاب جهادگر که کوشیده بودند با تولیدات رسانه‌ای خود، حرفی تازه و تأثیرگذار برای مخاطبان خود به‌ویژه نوجوانان و جوانان داشته باشند.

تماشاخانه‌‌ای در حاشیه رقابت‌های بین‌‌المللی قرآن

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سی‌و‌ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که طی روزهای 21 تا 25 فروردین‌ماه در مصلی امام خمینی‌(ره) برگزار شد، امسال با برپایی بخش نمایشگاهی، علاوه بر اختصاص مکانی برای تفریح و سرگرمی کودکان، محلی برای عرضه محصولات فرهنگی قرآنی بود؛ بخشی که نوجوانان بیشترین استقبال را از آن داشتند.

در این میان غرفه «تماشاخانه» به‌دلیل نوع فعالیتی که ارائه می‌کرد، بیشترین جلوه‌گری را در این نمایشگاه داشت؛ فعالیتی جهادی با حضور طلاب جهادگر که کوشیده بودند با تولیدات رسانه‌ای خود، حرفی تازه و تأثیرگذار برای مخاطبان خود به‌ویژه نوجوانان و جوانان داشته باشند.

از جمله فعالیت‌های این غرفه، پخش کلیپی با موضوع «عظمت هستی، عظمت انسان» بود که هدف از اکران آن علاوه بر نشان دادن اعجاز علمی قرآن، نشان دادن مهجوریت قرآن در بین مردم و جامعه و در نهایت دعوت به تفکر و تأمل در این کتاب آسمانی بود؛ تلنگری خلاقانه که مورد نیاز ترویج فرهنگ قرآنی است.

دیدگاه و نوع نگاه انسان، معیار سنجش بسیاری از مسائل در زندگی است که شاید یکی از دلایل مهمی که باعث مهجوریت قرآن در این دوران شده؛ نوع نگاه غلط انسان به بسیاری از مسائل، به‌ویژه مفاهیم بلند و ارزشمند قرآن کریم است. هدایت افراد و رسیدن به مراحل بالاتر، نقطه آغازی دارد که گاهی انتخاب این نقطه آغازین از سوی افراد به‌درستی انجام نمی‌شود، در صورتی‌ که پیامبر گرامی اسلام(ص) در حدیث ثقلین نقطه آغاز، هدایت و انتقال را به مسلمانان نشان داده و فرمودند «من در میان شما دو امانت نفیس و گران‌بها می‌گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترتم اهل‌ بیت را. تا وقتی که از این دو تمسک جویید، هرگز گمراه نخواهید شد و این دو یادگار من هیچ‌گاه از هم جدا نمی‌شوند. تا کنار حوض کوثر بر من وارد شوند».

تماشاخانه‌‌ای در حاشیه رقابت‌های بین‌‌المللی قرآن

با نگاهی به تاریخ صدر اسلام، شاید بتوان گفت از دیگر دلایلی که باعث مهجوریت قرآن شده است، همان دلیلی است که از آن زمان وجود داشته است، دلیلی که انسان‌ها برای قرآن کریم، تقدسی خاص قائل هستند غافل از اینکه آن را کتاب زندگی و نشان‌دهنده مسیر هدایت بدانند. خداوندی که آفریننده انسانهاست، کتابی را برای هدایت قرار داده است که سعادت انسان در فهم آن است نه اینکه صرفاً آیات آن تلاوت شود بدون آنکه تدبری در آن صورت بگیرد. بنابراین، باید سعی شود در مسیر زندگی از مفاهیم عبرت‌آموز و حکیمانه قرآن کریم بهره گرفت و در راهی گام نهاد که سعادت‌ساز است.

یادآور می‌شود، سی‌و‌ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روز گذشته، 25 فروردین‌ماه در مصلی امام خمینی‌(ره) به کار خود پایان داد.

سینا ربیعی

انتهای پیام 

captcha