جلسات تفسیر قرآن، دستخوش تفکرات شخصی نباشد
کد خبر: 3805839
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

جلسات تفسیر قرآن، دستخوش تفکرات شخصی نباشد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه باید اشخاصی که در زمینه تفسیر قرآن کار می‌کنند، ساماندهی شوند تا مباحث تفسیری دستخوش تفکرات شخصی نباشد، افزود: گاهی مشاهده می‌شود اشخاصی به این امر می‌پردازند که اطلاعات درستی در اختیار ندارند و این موارد باعث ترویج افکار غیر قرآنی می‌شود.

جلسات تفسیر قرآن، دستخوش تفکرات شخصی قرار نگیرد

به گزارش ایکنا از آذربایجانغربی، حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، صبح امروز، ۳ اردیبهشت ماه، در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: آمار برنامه‌های قرآنی که توسط ارگان‌ها و ادارات اجرا می‌شود، باید توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص شود.
وی با اشاره به اینکه مسئله طرح ایده‌های خلاقانه در راستای گسترش فعالیت‌های قرآنی بسیار خوب است، خاطرنشان کرد: ادارات و ارگان‌ها نیز باید کارمندان خود را برای حفظ جزء به جزء قرآن کریم تشویق کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی در رابطه با جمع‌خوانی قرآن ادامه داد: دو مسئله در این راستا وجود دارد که یکی تبلیغ قرآن‌خوانی است، چرا که در گذشته این مسئله به‌خوبی برگزار نمی‌شد، اما امروز به‌خوبی در جامعه نهادینه شده است.
وی افزود: علاوه بر اینکه جمع‌خوانی‌های قرآن به نوعی تبلیغ قرآن‌خوانی بوده، سبب نزول رحمت الهی نیز در جامعه می‌شود و از نطر معنوی و باطنی نیز در مردم و جامعه تاثیر فراوانی برجای می‌گذارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه به جمع‌خوانی‌ قرآن کریم صرف کار ظاهری و اجرایی روتین که در ماه مبارک برگزار می‌شود، نگاه نکنیم، تصریح کرد: این مهم سبب تقویت بنیه معنوی و باطنی مردم و جامعه می‌شود.
وی یادآور شد: باید اشخاصی که در زمینه تفسیر قرآن کار می‌کنند، ساماندهی شوند تا مباحث تفسیری دستخوش تفکرات خود شخص نباشد، در خصوص اشخاصی که تفسیر قرآن می‌کنند، باید گفت که گاهی مشاهده می‌شود اشخاصی به این امر می‌پردازند که اطلاعاتی درست در اختیار ندارند و این موارد گاهی باعث ترویج افکار غیر قرآنی می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی تأکید کرد: آموزش قرآن برای مدیران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در نظام جمهوری اسلامی، مدیران باید در خصوص روایات و آیات قرآن توانا باشند.
وی گفت: فرهنگسرای قرآن و عترت باید مکان خود را گرفته و چون کل مجموعه به خاطر قرآن و عترت تاسیس شده و باید در این راستا نیز فعالیت کند و موسسات قرآنی باید بتوانند در این مکان برنامه‌های خود را اجرا کنند و مشکلی از نظر مکان نداشته باشند.
انتهای پیام

captcha