نشست بی‌نتیجه مذاکرات انتقالی سودان
کد خبر: 3807568
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳

نشست بی‌نتیجه مذاکرات انتقالی سودان

گروه بین‌الملل – نشست طرف‌های سودان میان شورای نظامی انتقالی و نیروهای آزادی و تغییر درباره نسبت حضور دو طرف در شورای انتقالی حاکم به نتیجه‌ای نرسید.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری صفا؛ مذاکرات نشست دیروز طرف‌های سودان، که بر نسبت حضور نمایندگان طرفین در شورای انتقالی حاکم متمرکز بود، بی‌نتیجه ماند و شورای نظامی و نیروهای آزادی و تغییر درباره انجام مذاکراتی مربوط به جزئیات قانون اساسی به توافق‌هایی دست یافته‌اند.

سخنگوی شورای نظامی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از نشست گفت: شورای نظامی خواستار تشکیل شورای حاکمه متشکل از 7 نفر نظامی و 3 نفر از طرفداران دولت مدنی بود که پیشنهادهای دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.

شمس‌الدین کباشی با اشاره به اینکه دیدگاه نیروهای آزادی و آخرین نشست مذاکرات تغییر کرده و انتظار می‌رود دیدگاه خود را در خصوص مذاکرات روز سه‌شنبه به طور کامل ابراز کنند، تأکید کرد: زمان به نفع همه طرف‌ها نیست. دو طرف درباره گشایش مسیرهای عبور و مرور و خطوط ریلی قطارها در اسرع وقت در مسیرهایی مشخص به توافق رسیده‌اند.

همچنین براساس گزارش رویترز به نقل از دو منبع آگاه، قرار بر این بوده که دو طرف تشکیل شورای پیشنهادی را مورد بررسی قرار دهند، اما رهبران ارتش که حکومت عمر البشیر را سرنگون کرده بودند، به جای تمرکز بر تشکیل این شورا، بر وظایف این شورا و صلاحیت آن در آینده متمرکز شده‌اند.

وی همچنین افزود: قرار است نشست دیگری میان شورای نظامی و نیروهای آزدی و تغییر به نمایندگی از فعالان و اپوزوسیون برگزار شود، در حالی که بیانیه‌ نیروهای آزادی و تغییر، نشست دیروز را مربوط به تکمیل مناقشات طرفین درباره تشکیل و صلاحیات شورای حاکمه معرفی کرده است.

گفته می‌شود پیشتر طرفین بر تشکیل شورای مدنی متشکل از هر دو طرف - بدون تعیین نسبت حضور نمایندگان دو طرف – به توافق رسیده بودند، اما فعالان اعلام کردند که این شورا متشکل از 15 عضو با حضور 8 عضو دولت مدنی و 7 نفر از رهبران نظامی هست و مکلف به تشکیل دولت مدنی انتقالی جدید برای اداره کشور و زمینه‌سازی برگزاری اولین انتخابات بعد از سرنگونی حکومت عمر البشیر است.
انتهای پیام
captcha