انتقادها از تلاوت قرآن با لحن موسیقی آمازیغی
کد خبر: 4137428
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

انتقادها از تلاوت قرآن با لحن موسیقی آمازیغی

تلاوت آیاتی از سوره مبارکه کهف به لحن موسیقی آمازیغی از سوی خواننده مراکشی با انتقادات گسترده در شبکه‌های اجتماعی و همچنین مراجع رسمی مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از عبر، تلاوت آیاتی از سوره مبارکه کهف به لحن موسیقی آمازیغی از سوی رايس احمد اوطالب المزوضی، خواننده مراکشی با انتقادات گسترده مراجع دینی و کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.  

جمعی از فعالان، این اقدام وی را توهین به کتاب خدا و نادیده انگاشتن حرمت کلام الهی و همچنین به بازی گرفتن کلام وحی توصیف کرده‌اند.  

بسیاری نیز او را متهم کردند که قرآن کریم را با غنا خوانده و از او خواستند تا این عمل را تکرار نکند. اگرچه برخی این اقدام را ناشی از لهجه آمازیغی وی دانسته و آن را عادی انگاشته‌اند.  

انجمن دمکراتیک مراکش ویژه حقوق بشر این اقدام یعنی تلاوت آیات قرآن کریم با غنا را محکوم کرد. این انجمن با انتشار مطلبی در صفحه رسمی خود در شبکه فیس‌بوک اقدام خواننده مراکشی را هتک حرمت قرآن کریم توصیف و آن را محکوم کرد.

این انجمن همچنین پیگرد احمد اوطالب المزوضی به جرم بی‌احترامی به قداست قرآن و جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان مراکش را خواستار شد.

دارالافتای مصر نیز پیش‌تر خواندن قرآن کریم با استفاده از لحن‌های موسیقی را باطل دانسته و آن را سبب‌ساز تحریف و دگرگونی کلام الهی توصیف کرده بود؛ امری که منجر به از میان رفتن دین الهی و هلاکت مسلمانان خواهد شد.

انتهای پیام
captcha