مدیریت آگاهانه دیپلماسی فرهنگی بیانگر هوشیاری نهادهای فرهنگی است
کد خبر: 4155489
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

مدیریت آگاهانه دیپلماسی فرهنگی بیانگر هوشیاری نهادهای فرهنگی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی بوشهر گفت: مدیریت آگاهانه دیپلماسی فرهنگی در راستای ماندگاری رشادت‌ها و ارزش‌های اسلامی و پایداری مقاومت و آرمان‌های یک نظام نشان از هوشیاری و هوشمندی نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، جلسه هم‌اندیشی استانی «ستاد نمازهای جمعه»، بعدازظهر ۲۵ تیرماه، از سوی دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

آیت‌الله غلاملی صفایی‌ بوشهری، نماینده ولی فقیه در بوشهر در این جلسه با تأکید بر این مطلب که دیپلماسی فرهنگی در عصر جهانی شدن است و نیازمند مطالعه تطبیقی الگوهای مدیریت روابط فرهنگی در جهان و به خصوص جهان اسلام است، اظهار کرد: ماندگاری رشادت‌ها و ارزش‌های اسلامی و پایداری مقاومت و آرمان‌های یک نظام در گرو عرضه فرهنگ و صادرات آن به دیگر کشورها در قالب ترویج معارف قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) و گسترش فرهنگ عدالت اجتماعی و حس هم‌نوع‌دوستی و انسان‌دوستی است. توفیق هر تشکل و نهادی در گرو اجرای این پیوست فرهنگی و اجتماعی دانش‌بنیان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه دشمنان سال‌هاست به‌دنبال تضعیف پایه‌های ارزشی و دینی و فرهنگی نظام‌های اسلامی و توحیدی هستند، افزود: در دهه­‌های اخیر، روابط فرهنگی بین‌المللی از مسائل مهم حکومت­‌ها، دولت­‌ها و سازمان‌های فرهنگی منطقه­‌ای و بین­‌المللی بوده است. از آن طرف نیز نظام مدیریت روابط فرهنگی در تحلیل‌های خود، از وضعیت فرهنگ کشورها، همواره باید به ‌دنبال کشف و مدیریت آگاهانه تأثیرات متقابل فرهنگ و سایر نهادها، گروه‌ها و تشکیلات باشد. به آن علت که دشمنان کوشیده‌اند تا با استفاده و بهره‌گیری از ابزارها و شیوه­‌های مختلف بنیان­‌های عقیدتی انقلاب اسلامی را متزلزل کنند. 

وی بیان کرد: همان‌طور که تاکنون عینی مشاهده و تبیین کرده‌ایم دشمنان تمامی سطوح بحران‌های ترکیبی و تحریم‌های تهاجمی خود را منعطف به سمت مرزهای راهبردی یک کشور و به خصوص به انقلاب اسلامی ایران می‌کند.

وی ادامه داد: دشمنان به خوبی ظرفیت‌های داخلی را شناسایی کرده‌اند و می‌دانند از چه جاهایی دارند ضربه می‌خورند به همین جهت تمام توان خود را برای ضربه زدن و تضعیف آن بخش و یا مجموعه شریف و معنوی نماز جمعه به‌کار گرفته‌اند.

امام جمعه بوشهر، توسعه و ترویج کارکرد خیرات و برکات نماز جمعه در ابعاد مختلف را مهم ارزیابی کرد و گفت: با وجود اینکه نمازهای‌جمعه خوبی در استان داریم اما در بعد رسانه‌ای به خوبی عمل نشده و لذا بسیاری از اقداماتی که در ستادهای نماز جمعه صورت می‌گیرد انعکاس داده نمی‌شود یا بازتاب این فعالیت‌ها کمرنگ بوده است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، از دستگاه‌های فرهنگی ـ دینی خواست تا با انجام کارهای تبیینی با رویکرد فرهنگی جهت دعوت مردم به نماز جمعه اقدام کنند و افزود: دستگاه‌های فرهنگی از تمام ظرفیت خود برای تبلیغ نماز استفاده کنند؛ نماز جمعه محلی برای آموزش معرفت، دین و بصیرت‌افزایی است.

وی در ادامه به سفر خود به تهران و پیگیری برخی مسائل کلان استان بوشهر اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم و بوشهری‌ها در حوزه خط ریل راه‌آهن است که در نشست‌های مختلف با معاون اول رئیس‌ جمهور، وزیر راه و شهرسازی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به مراحل خوبی رسیدیم که بتواند گره این کار را باز کند و به‌زودی کار تجهیز کارگاه انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر همچنین با اشاره به پیشنهاد خود برای ایجاد خط ریلی مقاومت اسلامی پرداخت و گفت: بایستی بوشهر به‌عنوان الگوی خط مقاومت ایران مطرح شود و کانون مقاومت جهان اسلام باشد.

اميرحسين مؤمنی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha