50 میلیارد لیتر نفت‌خام و فرآورده‌های نفتی منتقل شده است
کد خبر: 4200586
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲
مدیر شرکت خطوط لوله نفت منطقه مرکزی:

50 میلیارد لیتر نفت‌خام و فرآورده‌های نفتی منتقل شده است

علی‌اکبر فضلی‌خانی بیان کرد: در 10 ماه اول سال ۵۰ میلیارد لیتر نفت‌خام و فرآورده‌های نفتی از خطوط لوله و مخابرات منطقه مرکزی منتقل شده است.

علی اکبر فضلی خانی، مدیر شرکت خطوط لوله نفتی منطقه مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی‌اکبر فضلی‌خانی، مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی، امروز، 29 بهمن، در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات این شرکت در اراک برگزار شد، بیان کرد: در 10 ماهه گذشته 50 میلیارد لیتر نفت خام و فرآروده‌های نفتی از خطوط لوله منطقه مرکزی منتقل شده است که از این رقم 30 میلیارد لیتر نفت خام و 20 میلیارد لیتر فردآورده‌های نفتی است.

وی با بیان این مطلب که انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی از سوی مراکز عملیاتی و تأسیساتی این منطقه انجام شده است، ادامه داد: انتقال این مواد با توجه به افزایش یک خط جدید، نسبت به مدت مشابه قبل، افزایش حدود پنج درصدی را به دنبال داشته است.

فضلی‌خانی با اشاره به اینکه منطقه مرکزی شامل استان‌های مرکزی، قم، همدان، لرستان و بخشی از استان اصفهان است، اضافه کرد: از مجموع ۲۰ میلیارد لیتر فرآورده‌های نفتی، حدود هشت میلیارد لیتر در انبار استان‌ها تحت پوشش منطقه مرکزی رسید شده است.

این مقام مسئول نفت‌گاز و بنزین را بیشترین فرآورده‌های منتقل شده توسط خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی دانست و ادامه داد: مخابرات منطقه مرکزی با استفاده از به‌روزترین تجهیزات، با حداکثر ضریب اطمینان و حداقل‌ترین تأخیر ارتباطی، ارائه‌دهنده کارآمدترین خدمات مخابرات صنعتی است.

فضلی‌خانی با بیان اینکه پایش و نمونه‌برداری مراکز انتقال‌دهنده نفت به صورت مستمرصورت می‌پذیرد، تصریح کرد: هزار و ۷۵۰ کیلومتر خط نفت خام و خطوط لوله و مخابرات در این منطقه وجود دارد که حدود ۵۰۰ کیلومتر نفت خام و مابقی فرآورده‌های نفتی است. همچنین سالانه قریب به 58 میلیارد لیتر نفت‌خام و فرآورده‌های نفتی از این منطقه جابه‌جا می‌شود.

وی تعداد شرکت‌های خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در کشور را ۱۲ منطقه برشمرد و بیان کرد: پیکرانی هوشمند در خطوط از برنامه‌های مهم و سال آینده خطی از شازند به قم تا تهران حکمرانی هوشمند می‌شود که در راستای آن، نقطه به نقطه خط مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: معاونت مخابرات، علاوه بر برقراری ارتباط مستمر، پایدار و ایمن صنعتی راه دور، مسئولیت است تمامی ارتباطات داخلی، صوتی، تصویری و ارتباط شبكه‌های كامپیوتری در منطقه مرکزی را تأمین کند.

فضلی‌خانی در ادامه به اعمال برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی این شرکت اشاره و تصریح کرد: علاوه بر انجام فعالیت‌ها در راستای وظایف کاری، انجام کارهای اجتماعی به ویژه آموزش در حوزه‌های مختلف و ارتقای سطح دانش جامعه هدف نادیده گرفته نشده است. واحدی تحت عنوان آموزش وجود دارد که تمام برنامه‌ها با تعریف چشم‌اندازها و خروجی در دستور کار قرار می‌گیرد. اجرای برنامه‌های قرآنی از جمله محافل انس با قرآن در روستاها از جمله برنامه‌های انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر اجرای برنامه‌های آموزشی ویژه جامعه هدف، روستاها و شهرهایی که در مسیر خطوط لوله و انتقال قرار دارند، همکاری‌های لازم با دستگاه‌ها و ادارات جهت انجام امور فرهنگی صورت می‌گیرد.

فضلی‌خانی در خصوص سرقت از انشعابات نیز گفت: اقدامات بسیار مطلوبی برای پیشگیری از سرقت در منطقه صورت گرفته است و خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده امسال هیچ سرقتی گزارش نشده است. خطوط لوله و مخابرات نفت در ۱۲ منطقه کشور، برای سارقین ناامن‌ترین و برای کارکنان و جامعه هدف امن‌ترین‌ منطقه است. هزار و ۷۰۰ کیلومتر مسیر خطوط لوله منطقه مرکزی با استفاده از نیروهای مجرب که حکم سربازان گمنام را دارند شبانه‌روزی صیانت و حفظ ایمنی می‌شوند و جا دارد از همین طریق از تمام کارکنان تشکر کنم.

مدیر شرکت خطوط لوله و نفت مخابرات منطقه مرکزی تحقق شعار سال و انجام فرامین مقام معظم رهبری در خصوص تولید محصولات متعدد در کشور را مورد تأکید دانست و اظهار کرد: شرکت خطوط لوله با بهره‌گیری از نیروهای زبده و کارآمد عمل به منویات معظم‌له را در دستور کار دارد و با تمام توان از ارزش‌ها و اهداف عالیه نظام دفاع می‌کند.  

انتهای پیام
captcha