افتتاح رسمی سومین مسجد بزرگ جهان در الجزایر + فیلم
کد خبر: 4202061
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

افتتاح رسمی سومین مسجد بزرگ جهان در الجزایر + فیلم

مراسم افتتاح مسجد جامع الجزیره، واقع در منطقه محمدیه پایتخت الجزایر که بزرگترین مسجد آفریقا و سومین مسجد بزرگ جهان به‌شمار می‌رود روز گذشته، 6  اسفند با حضور عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از النهار، مراسم افتتاح مسجد جامع الجزیره، واقع در منطقه محمدیه پایتخت الجزایر روز گذشته، 6  اسفند با حضور عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور این کشور به‌طور  رسمی برگزار شد و به بهره‌برداری رسید.

وی پیش از افتتاح این مسجد بزرگ به تماشای فیلم مستندی از این بنای مذهبی، علمی و گردشگری پرداخت.

این مسجد که پس از مسجدالحرام و مسجدالنبی، سومین مسجد بزرگ جهان به شمار می‌رود، بنایی است با معماری مدرن که در زمینی به مساحت  حدود ۲۸ هکتاری ساخته شده است.

معماری داخلی مسجد به سبک اندلسی با تزئینات چوبی و سنگ مرمر است که حدود ۶ کیلومتر از آیات قرآنی بر روی آن خطاطی شده است.

مسجد جامع الجزایر گنجایش ۱۲۰ هزار نمازگزار را دارد و مناره آن به طول ۲۶۷ متر، بلندترین مناره جهان به شمار می‌رود. این مسجد با دارا بودن یک کتابخانه بزرگ، به یک مرکز آموزش علوم دینی و قرآنی و تحقیقاتی در این کشور تبدیل شده است.

عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر در بازدید از موزه تمدن اسلامی واقع در طبقه بیست و سوم مناره مسجد جامع الجزیره، پایتخت این کشور، بر حمایت خود از فعالیت‌های این مرکز و دارالقرآن الجزایر تأکید کرد.

تبون از بخش‌های مختلف این موزه که مراحل مهمی از تاریخ اسلامی الجزایر را روایت می‌کند، بازدید کرد. این بخش‌ها شامل کتب، مکاتبات و وسایل شخصی علما و شخصیت‌های الجزایر در مراحل مختلف تاریخی است.

علاوه بر این شماری از نسخ تاریخی قرآن کریم که در این کشور کتابت شده در کنار نسخه‌های خطی از کتاب‌های مختلف در زمینه علوم دینی در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

وی همچنین از دارالقرآن الجزایر که مدرسه عالی علوم اسلامی است نیز بازدید کرد. این مدرسه در بزرگ‌ترین مرکز دینی قاره آفریقا واقع شده است.

 

 

 
انتهای پیام
captcha