افزایش نارضایتی از تبعیض دینی در میان مسلمانان فرانسه
کد خبر: 4211220
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹

افزایش نارضایتی از تبعیض دینی در میان مسلمانان فرانسه

روزنامه فرانسوی لوموند در گزارشی تأکید می‌کند که تحت تأثیر تحولات خاورمیانه مسلمانان فرانسوی از نگاه بدبینانه‌ای که نسبت به آن‌ها تشدید شده ناراضی هستند.

افزایش نارضایتی از تبعیض دینی در میان مسلمانان فرانسهبه گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، روزنامه فرانسوی لوموند در گزارشی به وضعیت مسلمانان فرانسوی و عرب‌تبارهای این کشور پرداخته است؛ کسانی که به رغم اینکه یکدیگر را نمی‌شناسند، اما همگی احساسات واحدی مثل ترس، احساس درماندگی، خشم و غم را مطرح می‌کنند. احساساتی که سن هم در آن دخالتی ندارد و تمام گروه‌های سنی با آن مواجه هستند. 

در این گزارش تصریح شده است که مصاحبه شوندگان به رغم طرح انتقادات خود از وضع موجود، نگران این هستند که برخورد تندی با آن‌ها صورت گیرد و به همین دلیل هم از اینکه نام آن‌ها در گزارش ذکر شوند ترس داشتند.

مصاحبه شوندگان تأکید می‌کنند که تحولات سرزمین‌های اشغالی فلسطین پس از عملیات طوفان الاقصی نقطه عطف جدیدی در بی‌اعتمادی به آن‌ها در جامعه فرانسه به حساب می‌آید.

مسلمانان فرانسوی در گفتگوی خود با لوموند گفتمان سیاسی و رسانه‌ای که علیه آن‌ها وجود دارد و فضای خفقانی را که نسبت به آن‌ها ایجاد شده است محکوم کرده و تأکید می‌کنند که در حال حاضر به شهروندان و قربانیانی تبدیل شده‌اند که با موانع نامرعی متعددی مواجه هستند. 

در گزارش روزنامه فرانسوی لوموند تأکید شده که بسیاری از عرب‌تبارها در فرانسه به رغم اینکه اجداد آن‌ها در فرانسه بوده‌اند و حتی عربی هم صحبت نمی‌کنند، اما با تبعیض‌هایی مواجه هستند که باعث شده است تا با به صورت جدی به موضوع ترک فرانسه فکر کنند.

نویسنده لوموند خاطرنشان می‌کند که حوادث شارلی ابدو، هایپر کشر و باتاکلان در سال 2015 نقطه عطفی برای این شهروندان مسلمان فرانسوی بوده است و به طور کلی پس از حوادث 11 سپتامبر 2001 دیدگاه غربی‌ها نسبت به مسلمانان عوض شده است.

انتهای پیام
captcha