ابراز نارضایتی امام جمعه اراک از برگزاری مسابقات سراسری قرآن در مجتمع کوه ‌نور
کد خبر: 3750744
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

ابراز نارضایتی امام جمعه اراک از برگزاری مسابقات سراسری قرآن در مجتمع کوه ‌نور

گروه فعالیت‌های قرآنی – نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک از برگزاری مسابقات سراسری قرآن اوقاف در مجتمع کوه نور اراک ابراز نارضایتی کرد و اظهار کرد: قطعا برگزاری مسابقات باید از آسیب‌ها کاسته و از بروز بسیاری از ناهنجاری جلوگیری ‌کند. کشور امروز با شرایط سخت اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، باید سعی شود از هزینه‌های اضافه و سربار کاسته شود.

ابراز نارضایتی امام جمعه اراک از برگزاری مسابقات قرآن در مجتمع کوه ‌نور

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 5 مهر در جلسه شورای اداری استان که در سالن غدیر استانداری مرکزی برگزار شد، به آیه 10 سوره مبارکه «فاطر» که می‌فرماید؛ «مَنْ كانَ يُرِيدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِيعاً إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ وَ الَّذِينَ يَمْكُرُونَ السَّيِّئاتِ لَهُمْ عَذابٌ شَدِيدٌ وَ مَكْرُ أُولئِكَ هُوَ يَبُورُ، هر كس خواهان عزّت است، پس عزّت، همه از آن اوست (و به هر كه بخواهد مىدهد.) تنها سخن (و عقيدهى) پاك به سوى او بالا مىرود، و كار شايسته آن را بالا مىبرد، و كسانى كه براى انجام بدىها نقشه مىكشند، برايشان عذاب سختى است و نيرنگ آنان است كه تباه مىشود» استناد کرد و گفت: انسان در عرصه زندگی می‌تواند علی‌گونه باشد یا بنی‌امیه گونه. داشتن علم الهی و علم شیطانی دست خود انسان است.

ابراز نارضایتی امام جمعه اراک از برگزاری مسابقات قرآن در مجتمع کوه ‌نور
وی از برگزاری مسابقات سراسری قرآن اوقاف در مجتمع کوه نور اراک ابراز نارضایتی کرد و اظهار کرد: قطعا برگزاری مسابقات باید از آسیب‌ها کاسته و از بروز بسیاری از ناهنجاری جلوگیری ‌کند. کشور امروز با شرایط سخت اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، باید سعی شود از هزینه‌های اضافه و سربار کاسته شود. یک دانه برنج نباید دور ریخته شود.
امام جمعه اراک با تأکید بر اجتناب از هزینه‌های بی‌فایده، بیان کرد: مصلحت نیست در این برهه زمانی ریخت‌و‌پاش‌های بدون فایده انجام پذیرد. برگزاری مسابقات قرآن اوقاف باید الگوی تمام برنامه‌ها و مسابقات باشد، اوقاف باید در مناطق محروم و کم برخوردار خدمتگزار باشد.

کارنامه درخشان 40 ساله انقلاب اسلامی
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه روحیه وحدت‌آفرین ملت ایران در کارنامه 40 ساله نظام اسلامی خنثی‌گر توطئه‌های دشمنان بوده است، گفت: ترویج روحیه وحدت‌آفرینی در این برهه زمانی بسیار لازم است، اشاعه این فرهنگ در شرایط کنونی همچنان سرمایه‌ای ارزشمند بوده و در برابر بدخواهان نظام قابلیت بازدارندگی دارد.
به گفته وی مسئولان و دولتمردان باید به عنوان محور وحدت ملی نقش‌آفرینی کرده و آحاد جامعه را با ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی بیشتر عجین کنند، امروز دشمنان از هر حربه‌ای برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند که هوشیاری مسئولان و مردم می‌تواند سدی محکم در برابر زیاده‌خواهی‌های آنان باشد.

لزوم پرهیز از تخریب شخصیت‌های انقلابی
نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: انتقاد سازنده، به‌جا و به موقع در هر شرایطی عامل توسعه و بالندگی کشورهاست و از سوی دیگر توهین، تهمت و افترا همواره مورد سرزنش بوده است، بی‌شک امروز هم مانند گذشته اجازه داده نمی‌شود که به نام انتقاد، شخصیت‌های انقلابی مورد هجمه و تخریب واقع شوند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: تحریم و فشارهای اقتصادی همیشه بوده و هست، تحریم هم تهدید و هم فرصت است، باید به تحریم‌ها به چشم فرصت نگاه کرده و پیش رویم. بهتر است در سایه هوشمندی و تکیه بر داشته‌های خودی و برنامه‌ریزی شرایطی خلق شود تا بسترهای اقتصادی پویا و مستقل رشد کند.

مسئولان به داشته‌های اقتصاد بومی توجه کنند
این مقام مسئول اظهار کرد: اقتصاد کشور ایران به لحاظ وابستگی به نفت آسیب‌پذیر خواهد بود، مسئولان باید با حمایت از بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدمات و عملی کردن راهبردهای اقتصاد مقاومتی بکوشند که داشته‌های اقتصاد بومی را افزایش و بارور کنند.
وی هشدار داد: بیش از 20 درصد بنزین و گازوئیل تولید شده در کشور از مرزهای شرقی، غربی و جنوبی کشور خارج می‌شود بسیار لازم است مسئولان ذ‌ی‌ربط در مهار این معضل هرچه سریع‌تر چاره‌اندیشی کنند.
آیت‌الله دری نجف‌‌آبادی با اشاره به اینکه 30 درصد آب کشاورزی تبدیل به محصولات دور ریختنی می‌شود، بر ضرورت تعدیل مصرف تأکید کرد و اصلاح الگوی مصرف به خصوص در بخش‌های انرژی و آب، مقابله با قاچاق کالا، نظارت بر واردات، تقویت پایه‌های اعتقادی لایه‌‌های مختلف جامعه به خصوص در سطوح مدیریتی را از دیگر عوامل حفظ اقتدار و عظمت ایران اسلامی برشمرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان به سخنان ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشست عمومی سازمان ملل نیز اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور امریکا از زوایای مختلف ملت ایران را مورد هجمه و تهدید قرار داد، اما بسیاری از حاضران در این نشست از وی انتقاد کردند، سخنان او در این نشست زمینه تمسخرش از سوی سران کشورها حتی دولت‌های اروپایی را به همراه داشت.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha