دیدار نمایندگان طالبان، آمریکا و 3 کشور دیگر در امارات
کد خبر: 3773241
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

دیدار نمایندگان طالبان، آمریکا و 3 کشور دیگر در امارات

گروه بین‌الملل ــ نشست نمایندگان آمریکا، عربستان سعودی، پاکستان، گروه تروریستی طالبان و امارات متحده عربی به عنوان میزبان برگزار می‌شود.  

به گزارش ایکنا به نقل از «شفقنا»؛ طالبان در تأیید این نشست پنج‌جانبه که طی امروز 26 آذر (17 دسامبر) برگزار می‌شود، می‌گویند که اعضای دفتر سیاسی آنان در قطر به نمایندگی از این گروه در نشست حضور می‌یابد.

شورای عالی صلح می‌گوید: حکومت افغانستان از برگزاری این نشست مطلع است. این نشست‎ها نقش تسریع‌کننده‌ای در راستای پروسه صلح افغانستان دارد.

سیداحسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح گفت: هیچ کشوری حق ورود به گفت‌وگوهای صلح با طالبان را به نمایندگی از افغانستان ندارد. به گفته وی، نشست پنج‌جانبه امروز که در قطر برگزار می‌شود برای فشار آوردن به کشورهای منطقه و جهان است که به نحوی از جنگ افغانستان نفع می‌برند.

قرار بود طی امروز، نمایندگان آمریکا و طالبان در پاکستان دیدار کنند، اما شورای عالی صلح می‌گوید، این نشست لغو شده و به جای آن، نشست پنج‌جانبه میان نمایندگان آمریکا، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، پاکستان و طالبان برگزار می‌شود.

پیش از این گروه طالبان گفته بود، در این نشست با نماینده آمریکا درباره رهایی زندانیان این گروه از زندان‌های افغانستان صحبت خواهد کرد.

عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان گفته بود: کشورش از راه‌حل صلح‌آمیز جنگ در افغانستان حمایت می‌کند و آماده همکاری در این زمینه است.

این دیدارها در حالی برگزار می‌شود که تلاش برای آغاز مذاکرات صلح از سوی آمریکا و حکومت وحدت ملی افغانستان به تازگی افزایش پیدا کرده است.

یادآور می‌شود، گروه تروریستی طالبان، شروع مذاکرات صلح افغانستان را به آزادسازی هزاران نفر از نیروهایش از زندان‌های دولت این کشور مشروط کرد.

انتهای پیام

captcha