تامین صلح و ثبات در افغانستان؛ مسئولیت مشترک پاکستان و آمریکا
کد خبر: 3769401
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
عمران‌خانه در پاسخ به نامه ترامپ؛

تامین صلح و ثبات در افغانستان؛ مسئولیت مشترک پاکستان و آمریکا

گروه بین‌الملل ــ نخست وزیر پاکستان در پاسخ به نامه رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر درخواست کمک از این کشور در مذاکرات صلح افغانستان، این موضوع را تامین صلح و ثبات در کشور یاد شده و مسئولیتی مشترک دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «صدای افغان»؛ ترامپ، رئیس‌جمهور افغانستان در این نامه، دستیابی به راه‌حل سیاسی جنگ افغانستان

مهمترین اولویت منطقه‌ای خود برشمرده و از پاکستان خواستار حمایت در این زمینه شده است. وی، خواستار همکاری اسلام‌آباد در مذاکرات صلح افغانستان و آوردن گروه تروریستی طالبان بر سر میز مذاکره شده است.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان در این باره گفته است که این نامه صبح دوشنبه 12 آذر(3 دسامبر) به وی رسیده است.

محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در این باره گفته که ترامپ در این نامه تصریح کرده است که جنگ افغانستان، هزینه بسیاری بر ایالات متحده آمریکا و پاکستان اعمال می‌کند. رئیس جمهور آمریکا همچنین تاکید کرده است که واشنگتن و اسلام‌آباد فرصت‌هایی را برای همکاری و تجدید مشارکت جستجو کنند.

وزارت خارجه پاکستان از این تصمیم ایالات متحده استقبال کرده و گفته است که تامین صلح و ثبات در افغانستان مسئولیت مشترک است.

گفتنی است،‌ ایالات متحده آمریکا در حالی خواستار همکاری پاکستان در تامین صلح افغانستان شده است که روابط میان واشنگتن و اسلام‌آباد به دلیل ادعاهایی مبنی بر حمایت پاکستان از گروه‌های تندرو مستقر در آن کشور به شدت دچار تنش شده است.

انتهای پیام

captcha