افغانستان سال 1398 را به نام صلح نامگذاری کرد
کد خبر: 3795703
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

افغانستان سال 1398 را به نام صلح نامگذاری کرد

گروه بین‌الملل ــ در نشست کابینه دولت افغانستان، وزارت کار و امور اجتماعی این کشور سال 1398 را با عنوان «انکشاف، مردم‌سالاری و صلح» نامگذاری کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «دید» افغانستان؛ ریاست این کابینه را محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور این کشور بر عهده داشت. همچنین در این نشست علاوه بر نامگذاری سال 98 به عنوان سال انکشاف، مردم‌سالاری و صلح، 27 اسفند به عنوان روز ملی خبرنگاران به ثبت رسید.

کابینه دولت با تأیید پیشنهاد وزارت کار و امور اجتماعی درباره چگونگی روند کاری کارکنان ادارات دولتی، آن وزارتخانه را موظف کرد که این روند را در سال 1398 و در مرکز هر استان بر اساس 6 روز کار در هفته (با در نظر گرفتن روزهای پنجشنبه) با رعایت ضوابط قانون کار تنظیم کند.

گفتنی است، آغاز مراسم جشن نوروز در افغانستان و در مزارشریف (شهری در شمال افغانستان) از شکوه خاصی برخوردار است و مردم از نقاط مختلف افغانستان از دیرباز تاکنون در آغاز فصل بهار خود را به شهر مزارشریف می‌رسانند و در جوار بارگاهی منسوب به مرقد امام علی(ع) جشن‌های نوروز را با برافراشتن علم در کنار مرقد این امام همام آغاز می‌کنند.

پیش از این نیز محمد عمر داوودزی، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور افغانستان در امور منطقه و صلح، سال 2019 میلادی را سالی سرشار از امید و صلح در افغانستان معرفی کرد.

انتهای پیام

captcha