زنجان آماده کمک به مناطق سیل‌زده می‌شود
کد خبر: 3799619
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

زنجان آماده کمک به مناطق سیل‌زده می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار زنجان با اشاره به آمادگی این استان برای کمک به مناطق سیل‌زده گفت: یک ماه از حقوقم را به سیل‌زدگان اختصاص می‌دهم.

یک ماه از حقوقم را به سیل‌زدگان اختصاص می‌دهمبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان، روز گذشته، 4 فروردین‌ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان، اظهار کرد: خوشبختانه امسال حضور مسافران و گردشگران بیشتر شده و زنجان این ظرفیت را دارد که در آینده به مقصد گردشگری تبدیل شود.
وی با اشاره به تهیه اپلیکیشن راهنمای درون‌شهری زنجان، افزود: این اپلیکیشن نیز به معرفی بهتر استان و جاذبه‌های گردشگری آن کمک می‌کند تا مردم بیشتر با اماکن تاریخی و طبیعی آشنا شوند.
استاندار زنجان یادآور شد: همچنین خوشبختانه امسال شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای نیز هستیم که عهد میثاق‌نامه نه به تصادفات جاده‌ای از سوی هلال‌احمر تاثیر به‌سزایی در کاهش تصادفات داشته است.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی، استقرار اقتصاد مقاومتی را طرح کردند که قابلیت اجرا در کشور دارد، تصریح کرد: ایران با داشتن یک درصد جمعیت کل جهان، ۷ درصد منابع دنیا را دارد که باید این منابع تبدیل به ثروت شود. امسال به دنبال چابک‌ و هوشمندسازی سیستم هستیم و در راستای سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی نیز باید نقشه راهی مشخص شود.
حقیقی با اشاره به اینکه زنجان در فضای کسب و کار استان سوم و امنیت سرمایه‌گذاری در کشور دوم است، اظهار کرد: احصای ۵ موضوع اولویت‌دار و ترسیم نقشه راه مورد تاکید ما بوده و این نقشه راه باید به گونه‌ای باشد که در تغییر وضعیت استان موثر باشد و در زمینه ستاد رفع موانع تسهیل نیز گشایشی انجام شد.
استاندار زنجان با بیان اینکه باید بین سرمایه‌گذار و سرمایه‌دار تفاوت قائل شویم، تأکید کرد: باید ظرفیت‌های استان را بشناسیم، به طوری که حتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در هر کدام از شهرستان‌ها متفاوت باشد. در بحث رونق تولید نیز باید نسبت به واردات دقت لازم را داشت تا محصولات تولیدی در استان دوباره وارد نشود.
وی با اشاره به بحران، بیان کرد: در ارتباط با موضوع بحران نیز در زنجان مشکلی نیست و ستاد بحران امسال نیز به همین دلیل شکل یافته و برای جلوگیری از بروز مشکل این اقدام صورت گرفته است و استان زنجان آماده همکاری با همه استان‌ها را دارد و برای شماره حساب کمک نیز باید هماهنگی لازم بین همه باشد و همه به صورت منسجم کمک جمع‌آوری کنند.
حقیقی با بیان اینکه از میان مدیران استانی هرکس دلش می‌خواهد یک روز از حقوق‌مان را به سیل‌زدگان اختصاص دهیم، گفت: من خودم یک ماه از حقوقم را به این موضوع اختصاص می‌دهم و مدیران نیز مبلغی از حقوق خود را اختصاص دهند و اگر کارمندان نیز آمادگی دارند، این اتفاق بیافتد.
انتهای پیام
captcha