رونمایی از تفسیر کامل قرآن به زبان روسی در جشنواره مسکو + عکس
کد خبر: 3328309
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

رونمایی از تفسیر کامل قرآن به زبان روسی در جشنواره مسکو + عکس

شعب خارجی: نخستین تفسیر کامل قرآن کریم به زبان روسی با نام «نور القرآن» در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره بین‌المللی قرآن مسکو رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آسیای مرکزی، مراسم افتتاح رسمی نخستین جشنواره بین‌المللی قرآن مسکو روز دوشنبه، 22 تیر، در سومین روز فعالیت با حضور شخصیت‌های سیاسی، علمی، فرهنگی و عموم علاقمندان به قرآن کریم در «مرکز اسلامی مسکو» برگزار شد.


مراسم افتتاحیه با برنامه‌های مختلف و متنوعی همراه بود و ابتدا حسن دانش، قاری بین‌المللی قرآن، آیاتی از کلام‌الله مجید تلاوت کرد.


در ادامه آیت‌الله محمد علی تسخیری، رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام به سخنرانی پرداخت.

تأکید آیت‌الله تسخیری بر لزوم تمسک به قرآن
آیت‌الله تسخیری به بیان اهمیت قرآن و لزوم تمسک به کلام وحی به ویژه در زمان هجوم فتنه‌ها پرداخت و چندین روایت از امام علی(ع) درباره قرآن و شاخصه‌های جامعه قرآنی را برای حضار تبیین کرد.


روشن حضرت عباسوف، معاون اول شورای مفتیان روسیه نیز پیام راویل عین‌الدین، رئیس شورای مفتیان روسیه را به مناسبت افتتاح این جشنواره برای حضار قرائت کرد.


مهدی سنایی، سفیر کشورمان در روسیه نیز در سخنان خود برگزاری این جشنواره را فرصت خوبی برای شناخت عمیق قرآن و اسلام دانست.


وی افزود: قرآن کتاب مناسبی برای گفت‌و‌گوی بین ادیان است و هیچ کتاب دیگری نمی‌توان یافت که تا این حد از واژگان «بگو» و «بشنو» استفاده کرده باشد.

22 غرفه در جشنواره دایر است
رضا ملکی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز در سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از میهمانان، اهداف، بخش‌ها و روند شکل‌گیری جشنواره را تبیین کرد و افزود: این جشنواره متشکل از 22 غرفه در بخش‌هایی چون «قرآن و هنر»، «قرآن، انیمیشن و سینما» و «نرم‌افزار قرآنی» است.


اجرای همخوانی «آیات منتخب» و «دعای اسماء الحسنی» توسط قاریان و حافظان اعزامی از جمهوری اسلامی ایران در این مراسم مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.


رونمایی از تفسیر کامل قرآن به زبان روسی
در بخش رونمایی مراسم افتتاحیه، از نخستین تفسیر کامل قرآن کریم در  12 جلد با نام «نور القرآن» به زبان روسی که از سوی بنیاد مطالعات اسلامی روسیه منتشر شده است و نیز از «لوح قرآن» که توسط نمایندگی جامعة المصطفی(ص) العالمیه در روسیه تولید شده است، رونمایی شد.
پایان‌بخش برنامه‌های افتتاحیه نیز مناجات‌خوانی انفرادی به زبان تاتاری و روسی بود. 
پس از سخنرانی‌ها میهمانان و سخنرانان ضمن بازید از غرفه‌های هنری، انتشارات مرجانی، غرفه بنیاد مطالعات اسلامی روسیه، جامعة المصطفی(ص) العالمیه، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی «نور» و کتابخانه ملی روسیه در جریان فعالیت‌های قرآنی شرکت‌کنندگان قرار گرفتند و در پایان در ضیافت ماه مبارک رمضان بر سر سفره افطار حاضر شدند.


یادآور می‌شود، نخستین جشنواره بین‌المللی قرآن روسیه 20 تیر در مرکز اسلامی مسکو آغاز به کار کرد و به مدت  7 روز به ادامه خواهد داشت.
در طول فعالیت جشنواره برخی مقامات، اندیشمندان و عموم مردم از بخش‌های مختلف جشنواره بازدید کرده‌اند.


 
 
 

captcha