دبیرخانه دائمی جشنواره قرآن مسکو راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3330236
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

دبیرخانه دائمی جشنواره قرآن مسکو راه‌اندازی می‌شود

شعب خارجی: رایزن فرهنگی کشورمان در روسیه در اختتامیه جشنواره بین‌المللی قرآن مسکو از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در روسیه، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی قرآن مسکو 26 تیرماه با حضور شخصیت‌های علمی ـ فرهنگی، دینی و عموم علاقمندان و شیفتگان قرآن کریم در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.
این مراسم با قرائت قرآن کریم آغاز شد و در ادامه رضا ملکی، رایزن فرهنگی ایران در روسیه سخنرانی کرد.
وی ضمن تشکر از عوامل، شرکت‌کنندگان و غرفه‌داران جشنواره قرآنی مسکو اظهار کرد: در پی درخواست‌های مکرر مبنی بر مشارکت و حضور در این جشنواره، دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی قرآن مسکو دایر خواهد شد.
ملکی افزود: تلاش کردیم این جشنواره به اهداف تعریف‌شده دست یابد که الحمدلله به این هدف دست یافتیم؛ اگر چه ضعف‌هایی هم در این میان بود؛ اما تلاش خواهیم کرد که در جشنواره بعدی این ضعف‌ها برطرف و بر غنای آن افزوده شود.
پخش کلیپ مرتبط با جشنواره و اهدای جوایز مربوط به قرعه‌کشی بازدیدکنندگان و برگزیدگان مسابقه قرآنی و اعطای گواهی شرکت در جشنواره به غرفه‌داران، از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه بود.
آثار هنری اسلامی ـ ایرانی و مرتبط با قرآن و همچنین سفر معنوی عمره از جمله جوایزی بود که به برگزیدگان مسابقات و قرعه‌کشی روزانه داده شد.
گفتنی است، حامیان مالی این جشنواره رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، شرکت «کاسپین» و بنیاد مطالعات اسلامی روسیه بودند.
 
 

captcha