مذاکره طالبان و آمریکا بر سر شرایط آتش‌بس
کد خبر: 3784324
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

مذاکره طالبان و آمریکا بر سر شرایط آتش‌بس

گروه بین‌الملل ــ طالبان در ششمین روز از مذاکرات با آمریکا در دوحه، پایتخت قطر، درباره آتش‌بس در افغانستان و شرایط آن، صلح دائمی و مشروعیت سیاسی این گروه به گفت‌وگو نشست.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «جمهور» افغانستان؛ مذاکرات صلح میان نمایندگان آمریکا و گروه طالبان طی امروز 6 بهمن (26 ژانویه) برای ششمین روز متوالی نیز ادامه دارد و دو طرف به توافق نزدیک شد‌ه‌اند.

به گفته برخی از منابع طالبان، دو طرف در مذاکرات 5 روز گذشته درباره خروج نیروهای آمریکایی و این مورد که افغانستان به مرکز تروریسم تبدیل نشود توافق کرده‌اند.

در این نشست در مورد مشروعیت سیاسی طالبان، برقراری آتش‌بس، صلح دائمی در افغانستان و زمان‌بندی خروج نیروهای آمریکایی از این کشور گفت‌وگو شده است.

یادآور می‌شود مذاکرات صلح میان هیئت آمریکایی به رهبری زلمی خلیل‌زاد و هیئت طالبان به رهبری محمد عباس استانکزی از روز اول بهمن (21 ژانویه) با میانجگری قطر در شهر دوحه آغاز شد.

این نشست بدون حضور دولت افغانستان برگزار شده است؛ محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور این کشور، در این باره اعلام کرد که این نشست بدون حضور نمایندگان افغانستان و کشورهای منطقه بدون نتیجه خواهد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha