تغییر شیوه برگزاری جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان/ پنج استان میزبان پنج بخش
کد خبر: 3824297
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
میرمعینی خبر داد:

تغییر شیوه برگزاری جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان/ پنج استان میزبان پنج بخش

گروه مسابقات ــ مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به تغییرات بیست و نهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان، از آغاز مرحله کشوری رقابت‌های بخش آوایی این جشنواره از اوایل هفته آینده در مشهد خبر داد.

تغییر شیوه برگزاری جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان / پنج استان میزبان پنج بخش / برگزاری رقابت‌های بخش آوایی در تیرماه

کامران میرمعینی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ در مورد آخرین وضعیت جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه گفت:‌ امسال با یک ابتکار جشنواره را در پنج بخش و به میزبانی پنج استان برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بخش اول این جشنواره در گروه علمی، ادبی و پژوهشی قبل از ماه مبارک رمضان در استان یزد برگزار شد، افزود: بخش دوم این جشنواره که به صورت آنلاین بود در گروه عترت و معارف دینی در ماه مبارک رمضان برگزار شد. نفرات برگزیده این بخش مشخص شدند و از آنها در 12 تیرماه در استان قم تجلیل به عمل آمد.

بخش هنری و آوایی

میرمعینی با تأکید بر اینکه‌ بخش هنری به عنوان سومین بخش جشنواره حدود یک هفته قبل در استان اصفهان برگزار و نفرات برگزیده نیز تجلیل شدند،‌ تصریح کرد: رقابت‌های بخش آوایی نیز شامل رشته‌هایی همچون قرائت تحقیق،‌ قرائت ترتیل، حفظ قرآن کریم، مناجات،‌ تواشیح و ... است که مرحله کشوری آن طی روزهای 15 تا 17 تیرماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

همچنین مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان به برگزاری بخش تئاتر و سرود نیز اشاره و اظهار کرد: رقابت‌های این بخش نیز طی روزهای 19 تا 24 تیرماه در شیراز برگزار می‌شود تا به این ترتیب این دوره از جشنواره نیز در مرحله کشوری تا پایان تیرماه به اتمام برسد.

مهم‌ترین تغییرات این دوره

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین تغییر این دوره از جشنواره برگزاری هر بخش در یک استان بوده است، گفت: تلاش شده است تا با این رویکرد استان‌های بیشتری به صورت مستقیم درگیر جشنواره شوند و آثار شرکت‌کننده در جشنواره مستقیم به استان‌هایی که میزبان هستند ارسال شود. علاوه بر این، ‌برگزاری جشنواره به این شیوه باعث شد تا به لحاظ هزینه‌ای که نگرانی‌هایی را برای ما هم ایجاد کرده بود، با کاهش مواجه شویم.

میرمعینی انتقال تجارب بین استان‌ها را یکی دیگر از دستاوردهای برگزاری جشنواره به شیوه فعلی بیان کرد و گفت:‌ این یک تجربه جدید بود و معتقدم که می‌تواند برای سال‌های آینده نیز مورد استفاده قرار بگیرد. استان‌های میزبان تلاش کرده بودند تا از بهترین اساتید در این جشنواره استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در ادامه به آمار شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره اشاره و اظهار کرد: در مجموع 41 رشته جشنواره در بخش‌های مختلف بالغ بر 15 هزار نفر حضور یافتند و به طور خاص در بخش عترت و معارف دینی حدود 6000 هزار نفر شرکت کننده حضور داشت. در این بخش و پس از آزمون مقدماتی 300 نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند و در نهایت نیز 90 نفر به عنوان برگزیدگان رشته‌های مختلف در دو گروه بانوان و آقایان معرفی شدند.

وی در پایان در مورد برگزاری دوره‌های آموزشی برای برگزیدگان این جشنواره جهت حضور بهتر در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور،‌ گفت:‌ بنابر آنچه در شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها مصوب شد، مقرر شد تا از برگزاری دوره‌های آمادگی برای منتخبان خودداری کنیم تا دانشجویان با همان سطحی که در مسابقات کشوری حضور یافته‌اند به جشنواره ملی بروند تا ارزیابی شوند و حقی از دانشجوی دستگاه‌ دیگری ضایع نشود.

انتهای پیام 

captcha