مسئولان کشور برای ارتقای سلامت معنوی مردم برنامه داشته باشند
کد خبر: 2875723
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۸
عزیزی تأکید کرد:

مسئولان کشور برای ارتقای سلامت معنوی مردم برنامه داشته باشند

گروه سلامت: معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی برنامه‌ریزی برای ارتقای سلامت معنوی افراد و توجه مسئولان به این مقوله را ضروری دانست.

فریدون عزیزی، معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) توجه مسئولان برای ارتقای سلامت معنوی فردی و اجتماعی در ایران ضروری دانست و عنوان کرد: آنچه مسلم است این است که سلامت معنوی بعد چهارم سلامت است. تمامی ابعاد سلامت در خدمت یکدیگراند، چنانچه فردی علی‌رغم سلامت جسمی سلامت معنوی نداشته باشد نمی توان او را فردی سالم قلمداد کرد.

باور به قدرت خداوند سلامت معنوی را به ارمغان می آورد
وی افزود: سلامت معنوی این است که انسان به یک امری بسیار والاتر از آن چیزی که در جسم وجود دارد توجه داشته باشد، حال در نزد ما که مسلمان هستیم باور به قدرت خداوند به عنوان پروردگار یکتا و با تمام آن خصوصیات توحیدی بالاترین قدرتی ‌است که سلامت معنوی را برای انسان به ارمغان می آورد.

عزیزی تصریح کرد: وضعیت سلامت معنوی در ایران، خوشبختانه به دلیل مذهبی بودن جامعه و تربیت شدن در خانواده مسلمان نباید زیاد بد باشد، اما ارتقای این سلامت معنوی از سوی مسئولان و برنامه ریزان سلامت کشو، نهادهای آموزشی، نهادهای دینی و خانواده‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

سلامت معنوی به اندازه سلامت جسمی مهم است
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تأکید به نقش خانواده در سلامت معنوی افراد گفت: در خانواده‌های ایرانی متأسفانه به سلامت معنوی فرزندان توجه نمی‌شود، وقتی یک فرزند کوچک در خانواده هست والدین تنها سلامت جسمی او را مورد توجه قرار می‌دهند، در واقع برای سلامت معنوی او برنامه ای ندارند.

عضو منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: فطرتی را که خداوند در درون هر بشری گذاشته است موحد بودن اوست، باید مواظبت کرد تا این فطرت از بین نرود .از سوی دیگر این تفکر باید در خانواده‌ها و جامعه ایجاد شود که سلامت معنوی به اندازه سلامت جسمی مهم است.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم داخلی با اشاره به تاثیر سلامت معنوی بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی گفت: این در دنیا اثبات شده است، کسانی که دارای سلامت معنوی هستند به مراتب سلامت جسمی، روانی و اجتماعی بیشتری را دارا هستند.

وی یاد آور شد: افرادی که هر چهار بعد سلامت را دارا هستند، ارتباط بسیار بهتری با خداوند برقرار می‌کنند زیرا که خداشناس هستند و به معاد و روز حساب اعتقاد دارند، آنها دعا می‌کنند و این دعاها در زندگیشان تأثیر می‌گذارد. این افراد خودشناسی به مراتب بالاتری نسبت به دیگر افراد دارند و صفات واقعی انسانی در آنها بارزتر است.

captcha